شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
افزایش تولید آلومینیوم اولیه در ماه اکتبر ۲۰۲۳
12 آذر 1402 - 16:48
شناسه : 36074
تولید جهانی آلومینیوم در ماه اکتبر سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 5.3 درصد افزایش یافت و بر اساس گزارش انستیتوی بین‌المللی آلومینیوم، به 6 میلیون و 116 هزار تن رسید. بر همین اساس، تولید روزانه آلومینیوم در این ماه، 197 هزار و 300 تن بوده است.
ارسال توسط : منبع : باشگاه آلومینیوم
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، چین به‌ عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده فلز آلومینیوم در جهان، تولید خود را ۵٫۴۷ درصد افزایش داده است اما تولید روزانه آلومینیوم اولیه نسبت به ماه قبل از آن یعنی ماه سپتامبر، تغییری نداشته است.

جدول میزان تولید آلومینیوم اولیه در مناطق مختلف تولیدکننده این فلز در جهان به شرح ذیل است:

منظور از «GCC»، کشورهای شورای همکاری خلیج‌ فارس است و ایران در میان تولیدکنندگان آسیایی آلومینیوم قرار دارد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که در ماه اکتبر ۲۰۲۳، چین برای پنجمین ماه متوالی با افزایش واردات فلز آلومینیوم روبه‌رو شده است. افزایش تمایل به خرید همراه با کاهش موجودی فلز آلومینیوم در بازار چین، میزان تقاضا برای این فلز را افزایش داده است.

چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده فلز آلومینیوم است. در ماه اکتبر سال جاری میلادی، این کشور ۳۵۱ هزار و ۶۵ تن آلومینیوم کارنشده و محصولات مرتبط وارد کرد. این رقم ۵٫۸ درصد بیشتر از رقم اعلام‌ شده در ماه سپتامبر امسال است.

یکی از دلایل افزایش واردات آلومینیوم به چین، کاهش ظرفیت تولید در منطقه یون‌نان چین است. این منطقه ۱۲ درصد از کل ظرفیت تولید آلومینیوم اولیه چین را به خود اختصاص داده است اما در پی وقوع مشکلات اقتصادی، آب‌وهوایی و…، این منطقه میزان تولید خود را یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن کاهش داد.

طی ۱۰ ماه نخست سال جاری میلادی، چین دو میلیون و ۳۹۰ هزار تن آلومینیوم اولیه وارد کرد که نشان‌‌دهنده ۲۷٫۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. در این دوره، واردات آلومینیوم از روسیه با ۱۹۱ درصد افزایش، ۸۰۶ هزار و ۲۵۳ تن اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، واردات بوکسیت چین به‌ عنوان ماده اولیه تولید آلومینیوم با ۲۴٫۷ درصد افزایش، به ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن در ماه اکتبر ۲۰۲۳ رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.