سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افزایش تولید فولاد در دو ماه نخست ۱۴۰۲
03 تیر 1402 - 15:51
شناسه : 34549
تولید اقلام فولادی از شمش فولاد تا محصولات و مقاطع طویل فولادی و آهن اسفنجی طی دو ماهه نخست امسال، افزایش ۲.۸ درصدی تا ۷.۸ درصدی داشته است.
ارسال توسط : منبع : بازار
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید مقاطع طویل فولادی کشور در دو ماهه ابتدایی امسال، بیشترین افزایش تولید را نسبت به میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته و از دو میلیون و ۲۸ هزار تن، به دو میلیون و ۱۸۷ هزار تن رسیده است که نشان از افزایش ۷.۸ درصدی دارد.

پس از آن با فاصله بسیار کم، تولید شمش فولاد طی دو ماهه فروردین و اردیبهشت ماه امسال، ۷.۴ درصد نسبت به تولید در دو ماهه نخست پارسال بیشتر شده است؛ در حالی که طی دو ماهه ابتدایی پارسال، پنج میلیون و ۸۸۵ هزار تن شمش فولاد در کشور تولید شده بود، این عدد امسال به ۶ میلیون و ۳۱۹ هزار تن رسیده است.

در دو ماهه نخست امسال، تولید محصولات فولادی در مقایسه با مدت مشابه پارسال، افزایش ۳.۶ درصدی داشته و به سه میلیون و ۹۳۲ هزار تن رسیده است. در مدت مشابه سال ۱۴۰۱، در مجموع سه میلیون و ۷۹۷ هزار تن محصول فولادی در کشور تولید شده بود.

در نهایت تولید آهن اسفنجی که بیشترین حجم تولید فولادی‌ها را به خود اختصاص داده، کمترین میزان افزایش تولید را نسبت به مدت مشابه مورد مقایسه سال گذشته به میزان ۲.۸ درصد ثبت کرده است.

همچنین در دو ماهه نخست امسال، ۶ میلیون و ۷۲۳ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده؛ در حالی که میزان تولید آن در مدت مشابه، ۶ میلیون و ۵۳۷ هزار تن بوده است.

در مقابل تنها تولید مقاطع تخت فولادی در مجموع فروردین و اردیبهشت ماه امسال ۱.۴ درصد کاهش را در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ تجربه کرده است و در حالی که تولید یک میلیون و ۷۶۹ هزار تنی در دو ماهه پارسال داشته، در مدت مشابه امسال یک میلیون و ۷۴۵ هزار تن تولید را ثبت کرده است؛ البته تولید این مقطع تنها ۲۴ هزار تن کمتر شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.