سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
افزایش تولید کنسانتره سنگ‌آهن
31 خرداد 1400 - 10:59
شناسه : 14045
بررسی آمار عملکرد شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی نشان می‌دهد که بالغ بر ۹ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن در دو ماهه ابتدایی امسال تولید شد که رشد ۱۴ درصدی در مقایسه با میزان تولید شده در مدت مشابه سال گذشته داشته است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طبق آمار در مجموع فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری، شرکت‌های بزرگ معدنی ۹ میلیون و ۶۰ هزار و ۷۵۹ تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید کرده‌اند که بیشترین تولید این محصول توسط شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر معادل سه میلیون و ۲۰۴ هزار و ۵۹۰ تن بوده است. این مجموعه طی دو ماهه امسال میزان تولید خود را ۲۷‌ درصد نسبت به میزان کنسانتره سنگ‌آهن تولید شده در دو ماهه ابتدایی سال گذشته افزایش داده است.

پس از شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، مجتمع سنگ‌آهن چادرملو با یک میلیون و ۹۶۷ هزار و ۷۳۳ تن و رشد ۱۳ درصدی، بیشترین تولید را داشته است و شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۸۲۱ تن در جایگاه سوم قرار گرفت. میزان تولید در این شرکت طی دو ماهه امسال نسبت به دو ماهه سال ۱۳۹۹ یک درصد کاهش یافت.

همچنین در دو ماهه نخست امسال سنگ‌آهن جلال آباد  ۸۵ هزار و ۹۸۱ تن، سنگ‌آهن گهرزمین ۸۷۸ هزار و ۶۶۳ تن، اپال پارسیان سنگان ۴۰۶ هزار و ۷۶۱ تن، شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر ۳۵۳ هزار و ۹۴۶ تن، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان ۱۳۴ هزار و ۱۳۰ تن، سنگ‌آهن مرکزی ۵۸۳ هزار و ۹۳۹ تن و صبانور ۲۵۸ هزار و ۱۹۵ تن از این محصول تولید کردند.

شایان به ذکر است که جمع تولید کنسانتره سنگ‌آهن شرکت‌های یاد شده در دومین ماه سال ۱۴۰۰ در مجموع چهار میلیون و ۷۳۸ هزار و ۷۹۵ تن است که نسبت به اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ افزایش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.