پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
افزایش حجم سفارش‌های تولید قطعات هواپیما در هند
13 تیر 1402 - 16:08
شناسه : 34762
حجم سفارش‌های تولید قطعات هواپیما به تامین‌کنندگان صنعت هوافضای هند توسط دو شرکت بزرگ تولیدکننده هواپیما در این کشور با روند صعودی همراه بوده است.
ارسال توسط : منبع : رویترز
پ
پ

 به گزارش «فلزات‌نیوز»، این اقدام همچنین باعث افزایش حجم تولید قطعات داخلی و تعمیرات هواپیماها خواهد شد. این تامین‌کنندگان معتقدند که دولت هند باید برای حمایت از افزایش تولید در صنعت هوافضا، اقدامات بیشتری انجام دهد.

بر اساس این گزارش، افزایش حجم ترافیک، جست‌وجو برای منابع جایگزین تامین قطعات از کشور چین و سفارش حدود یک هزار هواپیما از شرکت‌های هواپیمایی «Air India» و «IndiGo»، هند را به بازاری مهم برای صنعت هوافضا تبدیل کرده است.

برخی از شرکت‌های تامین‌کننده کوچک و متوسط قطعات، اخیرا در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که قصد دارند از این موقعیت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند تا بتوانند فروش قطعات تولیدی داخلی خود را افزایش دهند.

شخار ساردسای، مدیر عامل شرکت «Kineco»، یکی از تامین‌کنندگان قطعات مستقر در ایالت غربی گوا در هند بیان کرد: در حال حاضر هند، بزرگ‌ترین خریدار هواپیما در جهان است. ساردسای که شرکت وی، قطعات داخلی موتور و هواپیما را تولید می‌کند، افزود: خواهان سهم داشتن در تولید بخشی از قطعات مورد نیاز برای هواپیماهای مورد تقاضا هستیم.

به گفته شرکت «Deloitte»، حدود ۹۰ درصد از فعالیت‌های مرتبط با نگهداری و تعمیر هواپیما در خارج از مرزهای هند انجام می‌شود. در عین حال شرکت «Safran » اعلام کرد که درصدد اجرای طرح‌هایی برای تعمیر و بازبینی موتور هواپیما در تاسیسات خود در هند است.

با تاکید شرکت «Deloitte»، انتظار می‌رود رقم سرمایه‌گذاری در صنعت تعمیرات و بازبینی اساسی هند تا سال ۲۰۳۱، به چهار میلیارد دلار افزایش یابد که این رقم در مقایسه با سرمایه‌گذاری ۱٫۷ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ افزایش داشت.

یک مقام ارشد دولتی هند به خبرگزاری رویترز گفت: وزارت صنعت هوافضای غیرنظامی هند پیش‌بینی می‌کند که این حجم از سفارش‌ها، موجب افزایش حجم تولید در صنعت هوافضای هند شود اما تعهدی بابت افزایش تولید داخلی در این صنعت هند ارائه نخواهد شد؛ چراکه الزاماتی برای تولید داخلی در این کشور برای این حجم از سفارش‌ها وجود ندارند.

انتظار می‌رود بخش‌هایی از زنجیره تامین هوانوردی شرکت «Alaric Diniz» به عنوان شریک تجاری شرکت «Deloitte» به هند منتقل شود؛ چرا که تولیدکنندگان قطعات موتور هواپیما به دنبال جلوگیری از اختلالاتی هستند که در سال‌های اخیر در این زنجیره تامین مشاهده شد.

این مقام ارشد دولتی هند افزود: نمی‌توان پیش‌بینی کرد شرکت‌های تامین‌کننده کوچک تا چه اندازه از این مسئله منفعت خواهند برد اما به طور قطع پرداخت هرگونه یارانه یا ارائه هرگونه مشوق دیگری در این زمینه می‌تواند مثمر ثمر باشد.

وضعیت ارائه مشوق‌ها در صنعت هوافضای هند

برخی از شرکت‌های تامین‌کننده قطعات مانند شرکت «Kineco» و شرکت «Aequs» معتقدند که هند باید یک طرح تشویقی مرتبط با تولید برای صنعت هوافضای خود همانند طرح‌های تشویقی ارائه شده در دیگر بخش‌های صنعتی ارائه کند.

در سال ۲۰۲۰، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، طرحی را برای تشویق شرکت‌ها به تولید در هند در ۱۴ بخش صنعتی از جمله خودرو با اختصاص ۱٫۹۷ تریلیون روپیه (۲۴ میلیارد دلار) ارائه داد.

ارائه طرح مذکور موجب جذب سرمایه‌ از شرکت‌هایی مانند فاکسکان به عنوان یکی از تولیدکنندگان موبایل آیفون شرکت اپل و خودروسازانی از جمله شرکت سوزوکی موتور ژاپن و هیوندای موتور کره‌جنوبی شد.

جدای از ارائه طرح‌های تشویقی در صنعت هوافضای هند، ناوگان روبه‌رشد هواپیماهایی هند به خدمات تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارد. ساچین آگاروال، مدیر شرکت «PTC Industries»، مستقر در ایالت اوتار پرادش هند مطرح کرد: هر شرکت‌ تامین‌کننده‌ای تمایل دارد به مشتریان خود نزدیک‌تر باشد.

شرکت «PTC Industries» در حال حاضر از روند افزایش تقاضای زنجیره تامین جهانی در جهت منابع جایگزین برای تیتانیوم با مبدا تولید روسیه و چین بهره می‌برد. انتظار می‌رود مقدار تولید این شرکت از یک هزار و ۵۰۰ تن آلیاژ تیتانیوم در پایان سال ۲۰۲۳، به ۶ هزار و ۵۰۰ تن آلیاژ تیتانیوم در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.

شرکت «PTC Industries» در نظر دارد به طور جداگانه ظرفیت ریخته‌گری تیتانیوم و آلیاژ دیرگداز خود را تا سال ۲۰۲۵ به میزان ۱۰ برابر افزایش دهد. آگاروال افزود: هدف از انجام چنین اقدامی، بازگرداندن ظرفیت تولید از دست رفته در هند است.

از زمان اعلام شرکت «Safran» در رابطه با اجرای طرح‌هایی برای تعمیر و بازیابی موتور هوپیما در تاسیسات خود در هند در سال ۲۰۲۲، حجم درخواست برای عرضه قطعات از شرکت « Kineco» با افزایش قابل‌ توجهی روبه‌رو شده است.

آنکیت پاتل، مدیر شرکت «Ankit Fasteners» که پیچ و مهره مورد نیاز برای شرکت‌هایی همچون جنرال الکتریک، ایرباس و بوئینگ را تامین می‌کند، اظهار داشت: این واقعیت که قرار است هواپیماهای بیشتری در هند فروخته شود، منجر به افزایش حجم تعمیرات و بازیابی خواهد شد که این مسئله می‌تواند به نفع زنجیره تامین محلی هند تمام شود.

وی افزود: شرکت‌های تامین‌کننده قطعات در فرانسه، اکنون به دنبال ایجاد شراکت با شرکت «Ankit Fasteners» هستند تا به بازار صنایع هوافضای هند دسترسی پیدا کنند. پاتل، این چنین تغییر رویکردی در سرمایه‌گذاری در بازار هوافضا از اروپا به سمت بازار هوافضای آسیا و کشوری مانند هند را به فال نیک گرفت.

آراویند ملگیری، مدیر شرکت «Aequs» خاطرنشان کرد: وی درصدد اطمینان حاصل کردن از ادامه روند افزایش حجم تقاضا برای قطعات ساخت هند پس از روند صعودی سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در ظرفیت‌های تولید جدید و پس از کمرنگ شدن هیاهوی نمایشگاه هوایی پاریس است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.