جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
افزایش دوباره قیمت طلای جهانی
01 شهریور 1400 - 12:51
شناسه : 16540
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب‌نشینی دلار از رکورد بالای اخیرش و تقاضا برای خرید دارایی امن، افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۸۷ دلار و ۴۸ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، نیز هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۸۸ دلار و ۸۰ سنت رسیده است. علاوه بر این شاخص دلار با ۰.۲ درصد کاهش از رکورد هفته گذشته که بالاترین رکورد طی ۹ ماه و نیم اخیر بود، فاصله گرفت. در نتیجه طلا برای خریداران غیرآمریکایی اندکی ارزان‌تر شد.

وارن پاترسون تحلیلگر موسسه ING اظهار داشت: شیوع ویروس کرونای دلتا سنگ‌اندازی کرده و باید دید روی تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل برنامه محرک مالی چه تاثیری خواهد گذاشت.

رابرت کاپلان رییس بانک فدرال رزرو دالاس که حامی قوی تعدیل برنامه محرک مالی است، روز جمعه اعلام کرد اگر کرونای دلتا باعث کندی رشد اقتصادی شود، ممکن است دیدگاهش را در این باره بازبینی کند.

در روشن‌ترین نشانه از تاثیر کرونای دلتا بر برنامه‌های بانک مرکزی آمریکا، محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با بیماری باعث شد بانک مرکزی آمریکا رویداد سالانه سمپوزیوم جکسون هال را برخلاف برنامه‌ریزی پیشین به صورت مجازی برگزار کرد. لذا انتظار می‌رود جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در این رویداد درباره دورنمای اقتصادی سخنرانی کند.

تحلیلگران در یادداشتی نوشتند: پیشروی طلا با این حال تا حد زیادی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به تعدیل محرک‌های مالی بانک مرکزی آمریکا قرار گرفته است. در همین راستا انتظار می‌رود طلا همچنان در محدوده یک هزار و ۷۵۰ تا یک هزار و ۸۰۰ دلار معامله شود با این حال روند حرکت کوتاه مدت این فلز ارزشمند صعودی است. روند رشد فعالیت کارخانه‌های ژاپن در ماه اوت آهسته و بخش خدمات با سریع‌ترین روند از ماه مه سال گذشته تاکنون رشد منفی داشت که بارزکننده آسیب سنگین افزایش اخیر موارد ابتلاست.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای صندوق «اس پی دی آر گلد تراست» که بزرگ‌ترین صندوق ETF طلا با پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه با ۰.۳ درصد کاهش به یک هزار و ۱۱.۶۱ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۲۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۸ درصد صعود کرد و یک هزار و ۱۴ دلار و ۲۸ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۷ درصد افزایش، به دو هزار و ۳۱۳ دلار و ۸۸ سنت رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.