شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
افزایش دو برابری فروش فولاد خراسان در بورس کالا
06 اسفند 1399 - 14:20
شناسه : 7865
سرپرست معاونت فروش و بازاریابی مجتمع فولادخراسان خبر داد: سرپرست معاونت فروش و بازاریابی مجتمع فولادخراسان گفت: فروش و عرضه محصولات مجتمع فولادخراسان در بازار، با استراتژی‌های اتخاذ شده در بورس کالا نسبت به سال گذشته، به دو برابر افزایش پیدا کرده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خراسان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین بختیاری سرپرست معاونت فروش و بازاریابی مجتمع فولادخراسان، اظهار داشت: سال جاری توام با فراز و نشیب‌های فراوانی برای صنعت فولاد کشور بود که در دو بخش تقسیم‌بندی می‌شود. از یک سو دستورالعمل‌هایی که برای این صنعت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شدند. از سوی دیگر، مشکلات ناشی از ویروس کرونا و مشکلات زیرساختی کشور موجب شد نه تنها مجتمع فولادخراسان، بلکه بسیاری از فولادسازان کشور با چالش‌های متعددی مواجه شوند.

وی افزود: مجتمع فولادخراسان در ابتدای سال جاری حدود ۲۳ روز به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود که همین امر موجب شد در فروردین ماه امسال، تولید در شرکت متوقف شود. همچنین در طول سال جاری، مشکلات متعدد ناشی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی اعم از برق و گاز سبب شد که تولید مجتمع فولادخراسان در ماه‌های گذشته حدود ۵۱ روز توقف یابد. بنابراین این مسائل موجب شد که تولید مجتمع فولادخراسان طی سال جاری نسبت به تولید سال گذشته، کاهش داشته باشد.

سرپرست معاونت فروش و بازاریابی مجتمع فولاد خراسان گفت: به تبع کاهش تولید در شرکت، میزان فروش نیز نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه شده است. با این حال و با توجه به سیاست‌هایی که مدیریت عامل و اعضای هییت‌مدیره برای شرکت فولادخراسان اتخاذ کرده‌اند، میزان فروش در بورس کالا به حدود دو برابر افزایش یافت. به طوری که تقریبا تمامی فروش شرکت فولادخراسان در بورس کالا رقم خورد و فروش خارج از بورس نداریم. مجتمع فولادخراسان دو خط فولادسازی دارد که محصول یکی از آن‌ها به بخش نورد اختصاص یافته است و محصول دیگر خط برای فروش در بازار قرار دارد. این یعنی به صورت سالانه قادر به فروش ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن شمش فولادی هستیم و می‌توانیم ۶۰۰ هزار تن میلگرد در خط نورد به بازار عرضه نماییم.

فولادخراسان و بازارهای صادراتی

بختیاری در خصوص استراتژی‌های فولادخراسان برای بازاریابی و فروش به ویژه در حوزه صادرات و فروش داخلی، عنوان کرد: استراتژی شرکت برای توسعه بازارهای صادراتی، شناخت بازارهای منطقه است و با ارتباطات مستمر با تجار، فعالان منطقه و نیز دست‌اندرکاران صادرات، تلاش کرده‌ایم صادرات را به نحو احسن افزایش دهیم.

وی ادامه داد: نزدیکی مجتمع فولادخراسان به بازارهای آسیای میانه از نظر بعد مسافت، یکی از عواملی است که به ما تاکید می‌کند به دنبال فروش محصولات خود در این بازارها باشیم.

سرپرست معاونت فروش و بازاریابی مجتمع فولادخراسان اذعان داشت: به دلیل کاهش میزان تولید طی سال جاری، صادرات نیز کاهش محسوس داشته است. در واقع، حتی نتوانسته‌ایم تعهدات صادراتی خود را (که از قبل مشخص شده بود) به موقع انجام دهیم؛ چراکه ۵۱ روز تعطیلی در مجتمع فولادخراسان موجب شد بخش زیادی از تعهداتی که پیش از تعطیلات برای شرکت ایجاد کرده‌ایم، به موقع به دست مشتریان نرسد و همین امر زمینه کاهش صادرات را به وجود آورد.

بختیاری تصریح کرد: شیوه‌نامه‌ منتشر شده از سوی وزارت، فولادسازان را ملزم کرد که همه محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند. به طوری که تحت عنوان تعهدات، برای تمامی محصولات مجتمع فولادخراسان در بورس کالا، سهمیه در نظر گرفتند. بر همین اساس، در شیوه‌نامه فوق، بندی به عنوان صادرات ذکر نشده است؛ که امیدواریم با توجه به تذکرات انجمن‌های مختلف در این خصوص، ضمن مطرح شدن موضوع صادرات در شیوه‌نامه به عنوان یک چالش جدی، زمینه اجرایی شدن مفاد آن فراهم شود.

وی در پایان با اشاره به شفاف بودن فروش مجتمع فولادخراسان، خاطرنشان کرد: فروش این شرکت غالبا از طریق بورس کالا صورت می‌پذیرد. به نظر می‌رسد این نوع فرایند فروش، به عنوان شفاف‌ترین شیوه شناخته شده باشد. به طوری که همه افرادی که متقاضی خرید محصولات مجتمع فولادخراسان هستند، می‌توانند از طریق بورس کالا به این محصولات دست یابند. خوشبختانه شرکت فولاد خراسان نه انحصاری در امر فروش ایجاد کرده است و نه فروش شرکت به صورت مونوپل در انحصار شخص خاصی قرار دارد. بر همین اساس، یکی از شفاف‌ترین فروش‌ها متعلق به شرکت فولادخراسان است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.