پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
افزایش روند کاهشی قیمت طلا در بازار فیزیکی هند
21 شهریور 1402 - 16:41
شناسه : 35801
کاهش قیمت طلا در بازار فیزیکی در هند، به بالاترین میزان خود طی هفت هفته گذشته رسید؛ چراکه افزایش نرخ تورم داخلی در این کشور میزان خرید را محدود کرد.
ارسال توسط : منبع : رویترز
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، این در حالی است که پریمیوم طلا در چین در هفته منتهی به روز هشتم سپتامبر ۲۰۲۳، به دلیل احتمال افزایش حجم تقاضا ناشی از اقدامات مرتبط با سیاست‌گذاری‌های دولت این کشور برای حمایت از اقتصاد چین افزایش پیدا کرد.

براساس این گزارش، برخی معامله‌گران این بازار اعلام کردند که پریمیوم طلا در چین از ۲۰ تا ۳۸ دلار در هفته منتهی به پایان ماه آگوست ۲۰۲۳، به ۵۵ دلار در هر اونس نسبت به قیمت‌های بازار فیزیکی جهانی این فلز در روز هشتم سپتامبر ۲۰۲۳ رسید.

پیتر فانگ، رئیس بخش معاملات در فروشگاه «Wing Fung Precious Metals بیان کرد: انتظار می‌رود اقدامات مرتبط با سیاست‌گذاری‌های دولت چین برای حمایت از اقتصاد این کشور، منجر به افزایش تقاضا برای طلا در بازار فیزیکی شود.

برخی داده‌های رسمی در روز پنجشنبه هفتم دسامبر ۲۰۲۳ نشان داد که بانک مرکزی چین، حجم ذخایر طلای خود را به ۶۹٫۶۲ میلیون اونس تروا در پایان ماه آگوست ۲۰۲۳ افزایش داده است.

برنارد سین، مدیر منطقه‌ای چین در شرکت «MKS PAMP» عنوان کرد: این کشور به منظور کاهش وابستگی خود به دلار آمریکا طی ۱۰ ماه گذشته، به طور مداوم ذخایر طلای خود را افزایش داده است.

وی تاکید کرد: اگرچه چین یک سری اقدامات مرتبط برای سرعت بخشیدن به روند کند بازیابی اقتصاد این کشور ارائه کرده اما تاکنون بانک مرکزی چین هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای مبنی بر تعیین پریمیوم واردات طلا را اعلام نکرده است.

در هند، فروشندگان در بازار فیزیکی طلا تخفیفی به مبلغ پنج دلار در هر اونس نسبت به قیمت‌های رسمی داخلی ارائه کردند که شامل ۱۵ درصد واردات و ۳ درصد عوارض فروش بود که نسبت به تخفیف چهار دلاری ارائه شده در هفته گذشته در ابتدای ماه آگوست ۲۰۲۳، یک دلار افزایش را نشان می‌دهد.

هارشاد آجمرا، مالک شرکت «JJ Gold House» در کلکته هند مطرح کرد: حجم تقاضای طلا بر قیمت این فلز بسیار تاثیر می‌گذارد و خریداران به محض افزایش قیمت‌ها از خرید آن منصرف می‌شوند.

گفتی است طلا در بازار محلی هند در روز جمعه هشتم دسامبر ۲۰۲۳، حدود ۲۰,۰۵۹ روپیه در هر ۱۰ گرم معامله شد که طی سه هفته، نزدیک به ۲ درصد افزایش را تجربه کرد. به علاوه معامله‌گران این فلز، شمش طلا را با پریمیوم ۰٫۵ تا ۳٫۵ دلار در بازار هنگ‌کنگ و پریمیوم ۱٫۲ تا سه دلار در بازار سنگاپور عرضه کردند. همچنین نرخ طلا در بازار داخلی ژاپن در هفته منتهی به روز جمعه هشتم دسامبر ۲۰۲۳ که در سطوح بی‌سابقه‌ای معامله شد، با پریمیوم ۰٫۵ دلار به فروش رسید.

یک تاجر مستقر در توکیو، از اقدام سرمایه‌گذاران محلی طلا در ژاپن نسبت به خرید این فلز در چنین سطوح بالایی ابراز تعجب کرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.