جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
افزایش سرمایه ذوب‌آهن در شرایط مثبت بازار انجام می‌شود
09 اسفند 1399 - 15:18
شناسه : 8015
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه افزایش سرمایه ذوب‌آهن در شرایط مثبت بازار انجام می‌شود، گفت: افزایش سرمایه شرکت در شرایط کنونی، مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به نظر می‌رسد در حال تامین تضامین برای اجرای افزایش سرمایه هستیم.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه شرکت ذوب‌آهن به دنبال طی کردن روند منطقی افزایش سرمایه است، اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت ذوب‌آهن اصفهان به سوددهی رسیده و دیگر زیان انباشته‌ای ندارد، به همین دلیل قیمت سهام این شرکت بسیار بالاتر از قیمت کنونی است؛ از این رو سهامداران نباید به صورت هیجانی معاملات خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه پیش از این اتفاقاتی درباره قیمت‌گذاری فولاد و … در بورس کالا رخ داده بود که بر شرایط کلی بازار تاثیر گذاشته بود، افزود: در حال حاضر این مسائل برطرف شده است و شرکت ذوب‌آهن، نه تنها در بخش ریل بلکه در تولید و صادرات فولاد برنامه‌های رو به رشد خود را پیش می‌برد.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با تاکید بر اینکه، آغاز فرایند سوددهی شرکت ذوب‌آهن، زمینه روشن یک آینده شگفت‌انگیز است، گفت: در شرایط کنونی، معاملات سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان بر مبنای وضعیت بازار انجام می‌شود؛ اما از آنجایی که قیمت دلار در حال حاضر کاهش نیافته است، پیش‌بینی‌ها مربوط به روند نزولی قیمت ارز موجب شد که فضای روانی منفی کل بازار بورس را احاطه کند؛ اما واقعیت این است که در مقطع کنونی، قیمت ارز تا نزدیک ۲۰ هزار تومان بیشتر کاهش پیدا نمی‌کند. از طرف دیگر، گزارش‌های ماهیانه حکایت از روند رو به رشد تولید و فروش را نشان ‌می‌دهند.

اصلاح رویه موجود در بورس

یزدی‌زاده با تاکید بر اینکه رییس مجلس به دنبال اصلاح رویه موجود در بازار بورس است، اذعان داشت: در حال حاضر بنده مطلع هستم که رییس مجلس نگاه مثبتی به بازار سرمایه دارد و شخصا به دنبال اصلاح مشکلات کنونی بازار است؛ به همین دلیل پیش‌بینی شده که در آینده روند بازار صعودی و قیمت سهام ذوب‌آهن که هم‌اکنون بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی است، تصحیح ‌شود.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه افزایش سرمایه باید در شرایط مثبت بازار انجام شود، گفت: وقتی دو هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داده می‌شود، باید در شرایطی که روند بازار مثبت است، این افزایش سرمایه با هزینه همراه شود.

تولید محصولات با ارزش‌افزوده

در حال حاضر شرکت ذوب‌آهن اصفهان با ورود به تولید ریل و محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر، نه تنها توانسته است از زیان‌دهی به سوددهی برسد، بلکه برنامه خود را روی تولید محصولات و فراورده‌های خاص قرار داده است تا تقاضای بالا برای محصولات شرکت نیز وجود داشته باشد. از این رو، بسیاری از سهامداران این شرکت که طی چند وقت اخیر تحت تاثیر جو کلی بازار زیان دیده‌اند، به روند صعودی بازار و این سهم امیدوار هستند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.