سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
افزایش سود پنجمین تولیدکننده مس در جهان
22 فروردین 1400 - 9:08
شناسه : 10164
کمپانی گروپ مکزیکو، پنجمین تولیدکننده بزرگ مس جهان، در سال 2020 معادل 10،91 میلیارد دلار درآمد کسب کرد که این سود به دلیل ثبت رکورد تولید مس در حدود 113 میلیون تن و کاهش 20،5 درصدی هزینه‌های نقدی حاصل شده است.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سود خالص در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۰٫۲ میلیارد دلار بود که در مقایسه با سال قبل، ۳٫۱۹ درصد افزایش داشته است.

بخش معدنکاری گروپ مکزیکو، به دلیل افزایش قیمت مس و سایر کالاهای اساسی، ۵۷٫۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که رشد ۵٫۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. این کمپانی معدنی مکزیکی سال گذشته یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۹۲۷ تن مس تولید کرد که ۹٫۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بود؛ تولید گروپ مکزیکو، در معادن پرو ۳٫۲ درصد و در معادن ایالات متحده آمریکا ۷٫۱ درصد افزایش یافت.

تولید مولیبدن و نقره این کمپانی با ۵٫۱۲ و ۳٫۱۰ درصد افزایش به ترتیب به ۳۰ هزار و ۲۴۹ تن و ۱۳ میلیون و ۸۸۰ هزار اونس رسید. تولید روی و طلا نسبت به سال گذشته کاهش یافته است؛ به‌طوری‌که تولید روی با ۶٫۸ درصد کاهش به ۶۸ هزار و ۹۳۰ تن و تولید طلا با ۷٫۶ درصد کاهش به ۴۲ هزار و ۲۳۰ اونس رسید.

زیرمجموعه بخش معدنکاری این کمپانی به نام Americas Mining Corp (AMC) شاهد کاهش هزینه‌های نقدی ۵٫۲۰ درصدی بود و در سال ۲۰۲۰ این شاخص به ۸۵٫۰ دلار در هر پوند رسید؛ درحالی‌که طی سال گذشته این نرخ برابر با ۰۷٫۱ دلار در هر پوند بود. این هزینه نقدی کمترین میزان برای AMC طی ۹ سال گذشته را نشان می‌دهد.

فلز مس ۸٫۸۲ درصد از فروش AMC در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داد، پس ‌از آن مولیبدن با  ۶ درصد و نقره با ۵٫۴ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

شرکت‌های تابعه اصلی AMC، کمپانی Southern Copper Corporation در مکزیک و پرو و کمپانی Marco در ایالات متحده هستند که هر دو کمپانی درمجموع بیشترین ذخایر مس را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.