سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افزایش طول عمر قالب‌های ریخته‌گری فولادمبارکه
22 تیر 1401 - 20:46
شناسه : 30293
رییس تعمیرگاه ریخته‌گری مداوم فولادمبارکه گفت: برای اولین بار در کشور، عمر کاری یکی از قالب‌های ریخته‌گری فولاد مبارکه در قالب دو سرویس‌کاری به رکورد بی‌سابقه ۱۶۷ هزار و ۴۰۰ تن رسید.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی فولادمبارکه
پ
پ

 روح‌الله بیرانوند عنوان کرد: پس از سال‌ها بررسی و تحقیق و آزمون‌های سرد و گرم و میدانی، فولاد مبارکه برای اولین بار در کشور در سال ۱۳۹۸، با همکاری شرکت دانش‌بنیان پارس پلاسما، فرایند پوشش‌دهی صفحات مسی قالب‌های ریخته‌گری مداوم به روش HVOF را آغاز کرد.

وی افزود: قالب شماره ۴۳ ماشین‌های ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه از تاریخ ۲۲ فروردین ماه سال جاری، در خط شماره یک و دو نصب شد و به‌ صورت پیوسته و بدون هیچ‌گونه توقفی به مدت ۴۰ روز در حال بهره‌برداری بود و در ۳۱ اردیبهشت ماه به علت خرابی فوت رول، پس از تولید ۱۱۹ هزار و ۲۵۰ تن تعویض شد.

رئیس تعمیرگاه ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه مطرح کرد: پس از تعمیرات لازم روی فوت‌ رول، دوباره همین قالب در تاریخ ۱۳خرداد ماه سال جاری، در خط شماره یک ماشین ۴ نصب شد که پس از ۳۱ روز، در تاریخ ۱۳ تیر ماه با تناژ ۴۸ هزار و ۱۵۰ تن تختال تعویض شد.

بیرانوند یادآور شد: بر همین اساس در مجموع عمر کاری این قالب طی دو سرویس‌کاری، به ۱۶۷ هزار و ۴۰۰ تن تختال رسید که رقم بسیار خیره‌کننده‌ای است و می‌توان ادعا کرد که عمر آن، بسیار بیشتر از عمر کاری قالب‌های سایر رقبای جهانی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.