شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
افزایش عرضه در بورس کالا راهی برای حفظ ثبات بازار فولاد
26 خرداد 1400 - 14:26
شناسه : 13839
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان مطرح کرد؛ مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و پرهیز از فروش در بازار آزاد است گفت: با فرمول افزایش عرضه می‌توان شاهد حفظ ثبات در بازار داخلی بود.
ارسال توسط : منبع : اقتصاد آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوبآهن اصفهان، اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، فولادمبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و عمده شرکت‌های بزرگ فولادی کف عرضه‌ها را رعایت می‌کنند، اما نیاز است این امر در تمام سازمان‌ها اجرا شود.

وی با تاکید بر این نکته که منوط کردن صادرات فولاد به رعایت کف عرضه برای جلوگیری از تنش در بازار داخلی زمانی تاثیر مثبت دارد که توسط همه واحدها رعایت شود، افزود: مسئله مورد تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و پرهیز از فروش در بازار آزاد است تا سایر واحدها به میدان بیایند و با فرمول افزایش عرضه در بورس کالا بتوان ثبات در بازار داخلی را حفظ کرد. لذا اگر همه شرکت‌های فولادی محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند، دولت نیز با کسب اطمینان خاطر، دیگر نیازی ندارد صادرات را با رعایت کف عرضه تهدید کند.

مدیرعامل ذوبآهن اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی دیگر دلیلی برای دخالت دولت وجود ندارد و تنظیم بازار نیز به عهده سازوکار بورس گذاشته می‌شود که بازار را بر اساس اصول عرضه و تقاضا اداره کند. بنابراین اگر همه واحدها از بزرگ و کوچک بورس کالا را به عنوان محور اصلی عرضه بپذیرند و البته شرایط لازم هم برای عرضه و معاملات همه واحدها فراهم شود، قیمت‌ها متاثر از یک سری مولفه‌ها نظیر نوسان نرخ ارز و نرخ‌های جهانی و تورم انتظاری به طور منطقی شکل می‌گیرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.