جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
افزایش فروش دو شرکت بزرگ معدنی طی سه ماهه سال جاری
07 تیر 1400 - 16:31
شناسه : 14479
طبق گزارش‌های منتشر شده، آمار فروش شرکت‌های بزرگ معدنی نشان می‌دهد که تولیدکنندگان این حوزه همچون شرکت معدنی و صنعتی چاردملو و فولاد خوزستان طی سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و به خصوص در خردادماه موفق به کسب رکوردهای جدید در حوزه فروش شده‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طبق آمار ارائه شده به سازمان بورس و اوراق بهادار، در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۰ شرکت معدنی و صنعتی چاردملو، در خردادماه بیشترین میزان درآمد را از فروش محصولات در بخش بازار داخلی به ثبت رساند. مجموع درآمدهای شناسایی‌شده تا پایان خردادماه برابر با ۳۶ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال بود که مبلغ مذکور در بخش‌های فروش داخلی و فروش صادراتی شکل گرفته است.

همچنین میزان سرمایه ثبت‌شده این شرکت طی بازه سه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گزارش‌ و مقدار درآمدی که از ابتدای سال مالی تا پایان خردادماه حاصل‌شد بالغ‌بر ۸۸ میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال بود.

طبق آمار، میزان درآمد ثبت شده این شرکت در خرداد ماه سال جاری نسبت به اردیبهشت ماه ۴۰ درصد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۳۲۸ درصد رشد داشت. بیشترین میزان درآمد خرداد ماه از محل فروش محصولات در بخش بازار داخلی بوده است که کنسانتره سنگ‌آهن (خشک) با میزان فروش ۱۸ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریال عمده درآمد شناسایی‌ شده و پس از آن محصول فولاد در بازار صادراتی با ۹ میلیارد و ۵۶۸ میلیون ریال قرار گرفته است.

در مقابل اما میزان فروش محصولات معدنی و صنعتی چادرملو در خرداد ماه نسبت به ماه گذشته با افت ۴ درصدی روبه‌رو شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز ۲۳ درصد افزایش یافت. ضمن اینکه از ابتدای سال مالی تا انتهای خردادماه سال جاری میزان فروش این شرکت به میزان ۳۱ درصد رشد را تجربه کرد. در همین راستا بیشترین میزان فروش محصولات این شرکت معدنی در اختیار کنسانتره سنگ‌آهن (خشک) به میزان ۷۲۹ هزار و ۳۹۷ تن و نرخ فروش ۲۵ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۴۲۲ ریال بود.

رشد ۱۲۷ درصدی فروش فولاد خوزستان در ۳ ماهه ۱۴۰۰

براساس عملکرد شرکت فولاد خوزستان برای دوره منتهی به خردادماه امسال و میزان فروش این شرکت طی سه ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۲۷ درصدی فروش مشخص شده است.

میزان فروش شرکت فولاد خوزستان در خرداد ماه ۱۴۰۰ برابر با ۳۵ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۷۱۱ ریال بود که از این میزان، سهم فروش در بازار داخلی ۱۳ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۷۷۷  ریال و سهم بازار صادراتی نیز برابر ۲۱ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۹۳۴ ریال برآورد شد. بیشترین میزان فروش صورت گرفته در بازار داخلی به اسلب و در بازار صادراتی بیلت‌وبلوم  اختصاص دارد.

شرکت فولاد خوزستان از ابتدای سال مالی ۱۴۰۰ تا انتهای خرداد ماه توانسته است فروشی بالغ بر ۱۰۹ میلیون و ۶۷ هزار و ۸۲۴ ریال داشته باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹ که برابر با ۴۸ میلیون و ۹۳ هزار و ۴۲ ریال بود، رشد ۱۲۷ درصدی را تجربه کند.

شایان ذکر است که میزان فروش انجام شده در بازار داخلی طی سه ماهه امسال برابر با ۴۳ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۸۸ ریال و در بازار صادراتی نیز ۶۵ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۷۳۶ ریال بوده است. بیشترین محصول به فروش رسیده در این مدت در بازار داخلی بیلت‌وبلوم با درآمد ۲۳ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۵۸ ریال و در بازار صادراتی نیز همین محصول با فروش ۳۷ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۳۹۹ ریال بخش عمده درآمد صادراتی را به خود اختصاص داد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.