جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
افزایش قیمت روی بورس آتی شانگهای
22 شهریور 1402 - 15:12
شناسه : 35810
قیمت روی بورس آتی شانگهای در روز سه‌شنبه پنجم سپتامبر 2023 نسبت به 12 روز معاملاتی گذشته افزایش یافت و یک رکورد را به ثبت رساند. هم‌زمان با این کاهش قیمت، معامله‌گران تاثیر اقدامات محرک ارائه شده اخیر در بخش املاک چین را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
ارسال توسط : منبع : رویترز
پ
پ

به گزارش «فلزات‌‌نیوز»، قیمت فلز روی با شرط تحویل در ماه اکتبر در بورس آتی شانگهای (SHFE) با ۰٫۳ درصد کاهش، به ۲۱ هزار و ۲۰۰ یوان (دو هزار و ۹۰۷ دلار و ۸۱ سنت) در هر تن رسید که نسبت به بالاترین قیمت ثبت شده آن در ماه آپریل ۲۰۲۳ کاهش داشت.

قیمت سه ماهه روی در بورس فلزات لندن (LME) در روز جمعه دوم سپتامبر ۲۰۲۳ با ۰٫۷ درصد کاهش، به دو هزار و ۴۶۲ دلار در هر تن رسید که دومین روند نزولی متوالی ثبت شده پس از رسیدن به بالاترین میزان ثبت شده در چهار هفته اخیر محسوب می‌شود.

به گفته یک معامله‌گر فلز روی در بازار، افزایش قیمت روی بورس آتی شانگهای بر مبنای احتمال افزایش تقاضا در بخش املاک چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده روی پس از اقدام دولت چین در راستای ارائه بسته‌های محرک و حمایتی از این بخش اتفاق افتاد؛ هر چند که برخی از سفته‌بازان این افزایش قیمت را کوتاه‌مدت اعلام کردند.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌های ارائه شده دولت چین برای این بخش تنها بر روی کلان‌شهرهای چین متمرکز شده است؛ در حالی که اکثر مشکلات مربوط به بخش املاک و مسکن در چین مربوط به شهرهای کوچک‌تر در این کشور است.

گفتنی است قیمت مس و آلومینیوم بورس فلزات لندن با ۰٫۵ درصد و ۰٫۹ درصد کاهش، به ترتیب به هشت هزار و ۴۰۷ دلار در هر تن و دو هزار و ۱۹۲ دلار و ۵۰ سنت در هر تن رسید. همچنین قیمت نیکل و سرب این بورس با ۰٫۸ درصد و ۱٫۳ درصد کاهش، به ترتیب ارقام ۲۰ هزار و ۸۷۵ دلار و دو هزار و ۱۹۵ دلار را به ثبت رساند.

در همین رابطه قیمت آلومینیوم و نیکل بورس آتی شانگهای با افت ۱٫۳ درصدی و ۰٫۴ درصدی، به ترتیب حدود ۱۸ هزار و ۹۷۵ یوان در هر تن و ۱۷۰ هزار و ۴۲۰ یوان در هر تن تعیین شد. به علاوه، قیمت سرب این بورس با ۲٫۷ درصد کاهش، عدد ۱۶ هزار و ۵۱۰ یوان در هر تن را به ثبت رساند که نسبت به بالاترین میزان قیمت به ثبت رسیده آن در ماه ژانویه ۲۰۱۹، روند کاهشی را تجربه کرد.

همچنین قیمت قلع بورس آتی شانگهای با ۲٫۷ درصد افزایش، به ۲۲۳ هزار و ۹۰۰ یوان در هر تن رسید که نسبت به بالاترین میزان خود در روز ۱۱ آگوست ۲۰۲۳، روند صعودی را به ثبت رساند. قیمت قلع بورس فلزات لندن نیز با ۰٫۸ درصد افزایش، به ۲۶ هزار و ۵۸۵ دلار در هر تن رسید که نسبت به بالاترین میزان ثبت شده آن در روز ۱۱ آگوست ۲۰۲۳ افزایش داشت.

تحلیلگران شرکت «Citi» بر این باورند که وضعیت عرضه قلع میانمار و پیش‌بینی افزایش حجم تقاضا برای سیستم‌های خورشیدی، ممکن است تاثیر مثبتی در راستای ثبات قیمت این فلز ایجاد کند.

لازم به ذکر است که استخراج قلع از معدن «Wa» میانمار پس از اینکه مقامات این کشور مدیریت این معدن را در ماه آگوست ۲۰۲۳ به دست گرفتند، تا حدی به دلیل مسائل زیست‌محیطی به حالت تعلیق درآمد. این مسئله نگرانی‌هایی را در مورد کمبود سنگ معدن قلع برای برخی مصرف‌کنندگان بزرگ در چین ایجاد کرده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.