چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
افزایش قیمت طلا هم‌زمان با اعلام آمارهای نرخ تورم در آمریکا
21 تیر 1402 - 14:55
شناسه : 34908
ارزش دلار با 0.2 درصد کاهش، به پایین‌ترین میزان خود در دو ماه گذشته رسیده است. بازار نیز تمام تمرکز خود را بر اعلام آمارهای نرخ تورم در ایالات متحده آمریکا که در روز چهارشنبه 12 جولای منتشر می‌شود، معطوف کرده است.
ارسال توسط : منبع : رویترز
پ
پ

به گزارش «فلزات‌‌نیوز»، قیمت طلا در روز سه‌شنبه ۱۱ جولای ۲۰۲۳ در برابر کاهش ارزش دلار روند صعودی به خود گرفت. به نظر می‌رسد قیمت شمش طلا به روند صعودی خود تا قبل از اعلام آمارهای تورم در ایالات متحده آمریکا توسط فدرال رزرو ادامه دهد.

قیمت هر اونس طلا با ۰٫۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۲۸ دلار و ۹۹ سنت رسید. همچنین قیمت آتی هر انس طلا نیز با ۰٫۲ درصد افزایش، حدود یک هزار و ۹۳۴ دلار و ۶۰ سنت تعیین شد.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت «City Index» در همین رابطه عنوان کرد: با افزایش قیمت شمش طلا، ارزش دلار کاهش می‌یابد. به دنبال این افزایش قیمت، فدرال رزرو اعلام کرد که روند افزایش نرخ تورم به پایان خود رسیده است اما به نظر می‌رسد قیمت طلا با تردید در خصوص این گفته فدرال رزرو، تا قبل از ارائه آمار تورم در ایالات متحده آمریکا در روز چهارشنبه ۱۲ جولای ۲۰۲۳، همچنان در حال افزایش است.

ارزش دلار نیز با توجه به چشم‌انداز نرخ‌های کاهشی، به پایین‌ترین میزان خود طی دو ماهه اخیر رسید. گفتنی است که کاهش ارزش دلار، به نفع دارندگان ارزهای خارجی است که قصد خرید طلا را دارند.

چندین مقام بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۱۰ جولای ۲۰۲۳ عنوان کردند که فدرال رزرو برای کاهش تورم احتمالا نرخ بهره را افزایش دهد، اما اعلام کردند که روند افزایش نرخ تورم و سیاست مالی انقباضی فعلی به پایان خود نزدیک شده است.

با استفاده از ابزار «Fedwatch» بورس «CME»، سرمایه‌گذاران ۹۵ درصد احتمال می‌دهند که بانک مرکزی نرخ بهره را در نشست خود در روز چهارشنبه ۱۲ جولای، در محدوده ۵٫۲۵ تا ۵٫۵ درصد افزایش دهد و تا زمان کاهش نرخ تورم در سال ۲۰۲۴، این نرخ بهره را در این محدوده حفظ کند. افزایش نرخ بهره، تقاضا برای شمش طلا که هیچ نرخ بهره‌ای ندارد را کاهش می‌دهد.

قرار است در جلسه فدرال رزرو که نتیجه آن در روز چهارشنبه ۱۲ جولای ۲۰۲۳ منتشر می‌شود، تمرکز بر روی داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده آمریکا باشد. طبق نظرسنجی خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه ژوئن ۲۰۲۳، حدود ۰٫۳ درصد نسبت به ماه می ۲۰۲۳ افزایش داشته باشد.

کریستوفر وونگ، مدیر اجرایی بانک «OCBC» و استراتژیست بازار تبادل ارز خارجی یا فارکس، تصریح کرد: هر گونه تعیین شاخص قیمت مصرف‌کننده بالاتر از حد انتظار، می‌تواند منجر به رویکرد انقباضی قیمت‌گذاری مجدد شود که این مسئله می‌تواند تقاضا برای خرید طلا را کاهش دهد.

وی افزود: با این حال به نظر می‌رسد با کاهش حجم معاملات در بازار، تمایل به خرید شمش طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.

ارزش سهام بورس چین و هنگ‌کنگ پس از اینکه دولت چین تصمیم خود مبنی بر افزایش حمایت از بخش املاک را اعلام کرد، روند صعودی به خود گرفت و امیدها برای تقویت بخش املاک چین افزایش یافت.

همچنین قیمت هر اونس نقره با ۰٫۷ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۲۷ سنت و قیمت پلاتین با ۰٫۵ درصد افزایش، به ۹۳۱ دلار و ۴۰ سنت رسید. همچنین قیمت پالادیم با ۰٫۶ درصد افزایش، عدد یک هزار و ۲۴۷ دلار و  ۲۸ سنت را به ثبت رساند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.