سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
افزایش قیمت مس در پی بسته شدن مرزهای شیلی
19 فروردین 1400 - 13:30
شناسه : 10076
بهای هر تن مس برای تحویل تا ماه می در بازار کامکس نیویورک، با رشد 2.96 درصدی به 9 هزار و 35 دلار (4.1075 دلار به ازای هر پوند) صعود کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر تن مس برای تحویل تا ماه می در بازار کامکس نیویورک، با رشدی ۲٫۹۶ درصدی به ۹ هزار و ۳۵ دلار (۴٫۱۰۷۵ دلار برای هر پوند) صعود کرد. شیلی، بزرگ‌ترین صادرکننده این فلز سرخ در جهان، مرزهای خود را به مدت یک ماه بست؛ چراکه در هفته گذشته آمار مبتلایان روزانه کووید ۱۹ به نحو بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و به هفت هزار و ۸۳۰ مورد رسید که بالاترین رقم اشغال شدن تخت‌های بیمارستانی از آغاز شیوع ویروس کرونا به حساب می‌آید و نرخ مثبت سراسری ۱۱ درصد را نشان می‌دهد.

شهروندان این کشور و سکنه خارجی از ورود به شیلی و خروج از آن منع شده‌اند. تمام رانندگان کامیون ملزم به ارائه تست پی سی آر منفی انجام شده طی ۷۲ ساعت قبل از ورود به شیلی شدند. افزایش محدودیت‌های مرزی ممکن است با تاخیر در جابه‌جایی تجهیزات، فعالیت‌های معدنکاری را مختل کند.

معادن مس شیلی ۴۳۰ هزار و ۱۰۰ تن مس در ماه فوریه تولید کردند که ۴٫۸ درصد پایین‌تر از رقم تولیدی این فلز در ماه مشابه سال ۲۰۲۰ است. هفته گذشته، کودلکو قرارداد محکمی را با کارگران خود در معدن رادومیرو تامیک، پس از پذیرش پیشنهاد قرارداد جدید از سوی آن‌ها، منعقد کرد که باعث کاهش نگرانی‌ها در مورد یک اعتصاب احتمالی شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.