پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
افزایش متان استحصال شده از معادن زغال‌سنگ چین
13 آذر 1402 - 17:00
شناسه : 36083
خبرگزاری دولتی چین اعلام کرد که تولید گاز متان استحصال شده از معادن زغال‌سنگ در استان شانشی، ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، با آغاز فصل سرما در شهرهای شمالی چین، تولید متان استحصال شده از معادن زغال‌سنگ در استان شانشی در حالی افزایش یافته که این استان، حدود یک سوم ذخایر متان زغال‌سنگ چین را در خود جای داده است.

گسترش استفاده از زغال‌سنگ در شهرهای شمالی چین، به تشدید آلودگی‌های هوا در شهرهای بزرگ منجر شده است و مقامات این کشور برای کاهش آلودگی هوا، گاز متان را جایگزین زغال‌سنگ کرده‌اند.

یک رسانه چینی تاکید کرد که متان زغال‌سنگ، می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد و در عین حال کمبود گاز را جبران کند.

مسئله گرما و استفاده از دستگاه‌های حرارتی در چین، از اولویت‌های مدیریت سوخت در این کشور محسوب می‌شود. برای کاستن از مصرف انرژی ساختمان‌ها به صورت کلی تحت مدیریت واحد قرار دارند و کمتر امکان دارد مردم به دلخواه بتوانند وسایل حرارتی اختصاصی مانند بخاری گازی و پکیج را مورد استفاده قرار دهند؛ مگر اینکه از وسایل برقی خریداری شده استفاده کنند که هزینه سنگینی برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

منازل استان‌های شمالی چین از سیستم متمرکز گرمایشی محلات استفاده می‌کنند؛ به این شکل که هر محله یک منبع بزرگ برای آب گرم دارد و آب گرم که با زغال‌سنگ گرم شده است، از این منبع بزرگ به صورت لوله‌کشی به منازل انتقال داده می‌شود.

سیستم‌های گرمایشی منازل در این مناطق از ۲۴ آبان ماه امسال، به مدت چهار ماه با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد برای روزها و ۱۸ درجه برای شب‌ها فعال می‌شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.