جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
افزایش نرخ محصولات در بازار فولاد جهانی
14 دی 1399 - 5:17
شناسه : 4634
قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد در اولین روز از سال 2021 میلادی با روند روبه رشدی همراه بودند؛ تنها قیمت سنگ‌آهن بود که با روند روبه کاهشی همراه شد و طی چند روز گذشته از 162 دلار به 157.5دلار بر تن CFRرسید.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از ایراسین، اول ژانویه ۲۰۲۱ میلادی، قیمت‌ها در بازار فولاد مثبت بودند، اما سنگ آهن عیار ۶۲درصد صادراتی استرالیا در کشور چین به قیمت ۱۵۷٫۵دلار برهرتن CFRقیمت‌گذاری شد؛ البته پیش‌بینی می‌شود قیمت سنگ آهن طی یک هفته نخست ژانویه مجددا به رشد قیمتی خود بازگردد و به بهای ۱۶۲دلار نزدیک شود.
قیمت زغال‌سنگ کک شو استرالیا با رشد قیمتی همراه شد و در ۱ ژانویه ۲۰۲۱ به قیمت۱۰۴٫۵ دلار FOB رسید؛ طبق پیش بینی متال اکسپرت، ممکن است که قیمت این کانی طی هفته اول ژانویه با اندکی کاهش همراه شود و به ۱۰۳دلار برسد.
قیمت قراضه آهن صادراتی امریکا در ترکیه ۴۷۵دلارCFR قیمتگذاری شد و پیش بینی برای افزایش قیمت این محصول در هفته اول ژانویه ۲۰۲۱ وجود دارد که قیمت آن به ۴۷۸دلار نیز برسد.
نرخ چدن در اول ژانویه۲۰۲۱ در کشورهای به میزان۴۹۵تا۵۰۵دلار FOB رسید؛ طبق پیش بینی متال اکسپرت این عدد طی یک هفته آینده صعودی خواهد بود.
قیمت بیلت ۱۵۰-۱۲۵ میلی متری بر مبنای FOB اوکراین به ۶۰۰دلاربرهرتن نرخ‌گذاری شده و انتظار می رود در هفته دوم ژانویه قیمت آن کمی با رشد همراه شده و به ۶۱۰دلار برهرتن برسد.( در هفته اول ژانویه بهای این نوع از بیلت تغییری نخواهد داشت)
میلگرد ۲۵-۱۲ میلی متری نیز به عنوان یکی دیگر از محصولات فولادی، بر مبنای قیمتی در کشورهای CIS در روز نخست ژانویه ۲۰۲۱ میلادی به ۶۵۰دلار برهرتن FOB رسید و پیش بینی ها حاکی از آن است که این عدد در هفته نخست ژانویه به ۶۷۰تا۶۸۰دلار رسیده و در هفته دوم به مرز ۷۰۰ دلار نزدیک تر شود به ۶۹۰دلار برهرتن برسد.
مفتول به عنوان یکی از محصولات تولیدی در صنایع پایین دستی فولاد، در تاریخ ۱ ژانویه در کشورهای منظقه CIS به عدد ۷۲۰تا ۷۵۰دلار رسید و طبق پیش بینی متال اکسپرت این عدد در دو هفته اول ژانویه ثابت خواهد ماند.
تیرآهنI  در کشور ترکیه به قیمت ۶۹۰تا۷۲۰دلار برهرتن FOB رسید و  به نظر می رسد قیمت این محصولطی هفته های آتی نیز با رشد قیمتی همراه شود.
قیمت بیلت ۱۵۰-۱۳۰میلی‌متری در ایران و بر مبنای قیمت فوب خلیج فارس به ۵۴۵دلار بر هرتن FOB نرخ گذاری شد و پیش بینی ها نشان می‌دهد این عدد به روند صعودی خود ادامه دهد. همچنین بهای این محصول در کشور تایلند به ۵۷۵دلار CFR قیمت گذاری شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.