جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
افزایش نظارت بر محصولات فولادی بازار خراسان
01 اردیبهشت 1400 - 13:31
شناسه : 10904
مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خبر داد؛ مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: نظارت بر محصولات فولادی بازار استان با توجه به گزارش‌های دریافتی در خصوص عرضه مشکوک این نوع فراورده‌ها، از نظر کیفی افزایش می‌یابد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فهیمه مهمان‌نواز مدیرکل استاندارد خراسان شمالی، اظهارداشت: گزارش‌های مردمی و ناظران نظام مهندسی در روزهای اخیر مبنی بر استفاده میلگرد بی‌کیفیت به این اداره کل ارسال شده است. در این راستا، از  ۵۲ مورد محصولات فولاد نمونه‌برداری و تنها چهار مورد عدم انطباق با موارد استاندارد مشاهده شد.

وی افزود: فولاد ساختمانی به خصوص میلگرد،نقش به سزایی در استحکام و مقاومت ساختمان‌ها دارد، از این رو با توجه به نگرانی‌های موجود و افزایش قیمت‌ها، امکان سوء استفاده از محصولات نامرغوب در بازار وجود دارد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی، گفت: تاکنون تخلف خاصی در بازار این محصول مهم مشاهده نشده است اما با وجود حساسیت‌های بازار، ۲ آزمایشگاه تشخیص کیفی به همراه کارشناسان این اداره کل و ناظران سازمان نظام مهندسی بر بازار فولاد استان، بیش از گذشته نظارت می‌کنند.

مهمان‌نواز در خصوص وضعیت ساختمان‌های دولتی و عمومی از نظر مطابقات با استاندارد و مقررات ملی ساختمان، بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بررسی وضعیت ساختمان‌های دولتی و عمومی مانند مدارس، مساجد، تالارها و رستوران‌ها نیز در دست اقدام است.

وی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت اجرای درست این طرح، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶، تمامی دستگاه‌های دولتی موظف‌اند نسبت به اخذ معاینه فنی موتورخانه‌های خود (موضوع استاندارد ملی ۱۶۰۰۰) از شرکت‌های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران اقدام کنند که تاکنون دستگاه‌های محدودی در استان برای انجام بازرسی و دریافت گواهینامه مذکور اقدام کرده‌اند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.