سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
افزایش هزینه توسعه معدن مس «لس پلامبره» نسبت به برآورد اولیه
12 بهمن 1399 - 14:38
شناسه : 6083
شرکت معدنکاری مس شیلیایی آنتوفاگاستا برآورد هزینه‌های سرمایه‌ای برای پروژه توسعه معدن لُس پلامبره خود را،به‌طور عمده علت تجدید نظر در کارهای مرتبط با دریا، از راهنمای اولیه 1.3 بیلیون دلار به 1.7 بیلیون دلار تغییر داده است.
ارسال توسط : منبع : مجتمع مس سرچشمه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شرکت معدنکاری آنتوفاگاستا مستقر در لندن روز چهارشنبه گفت: این پروژه، که حدود ۶۰ هزار تن در سال به تولید مس این معدن خواهد افزود، در اوایل نیمه دوم سال آینده تکمیل خواهد شد همچنین محدودیت‌های مرتبط به کووید ۱۹ بر برنامه زمانبندی شده تأثیر منفی داشته است. این پروژه برای انطباق با محدودیت‌های ناشی از شیوع کووید ۱۹ تنها با ۷۵ درصد از نیروی کار که در ابتدا برنامه‌ریزی شده در محل معدن به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد. کارهای ساخت در این پروژه به مدت چندین ماه در سال ۲۰۲۰ به حال تعلیق در آمد. حدود ۲۳۵ میلیون دلار از برآورد هزینه بازنگری شده مربوط به تغییراتی در کارهای دریایی مورد نیاز برای پیشبرد توسعه کارخانه نمک‌زدایی در آینده است.
آنتوفاگاستا بیان کرد: حدود ۴۵ درصد از توسعه لُس پلامبره در پایان دسامبر ۲۰۲۰ به انجام رسیده است. در این میان، این شرکت خبر از تولید ۷۳۳ هزار و ۹۰۰ تن مس در سال ۲۰۲۰ داد، که منطبق با راهنمای آن، اما ۴٫۷ درصد کمتر از تولید بی‌سابقه این شرکت در ۲۰۱۹ بوده است. بازده فصل چهارم برابر با ۱۹۲۶۰۰ تن بود. این شرکت معدنکاری همچنین ۵۴ هزار و۷۰۰ اونس طلا و ۳۷۰۰ تن مولیبدن در فصل چهارم سال ۲۰۲۰ تولید کرد. هزینه‌های نقدی خالص برای تمام سال گذشته پایین‌تر از رقم تعیین شده در راهنمای تولید و معادل ۱٫۱۴ دلار برای هر پوند بوده است. انتظار می‌رود که تولید این شرکت در سال ۲۰۲۱ بین ۷۳۰ هزار تا ۷۶۰ هزار تن مس، بین ۲۴۰ هزار تا ۲۶۰ هزار اونس طلا، و بین ۹۵۰۰ تا ۱۱ هزار تن مولیبدن باشد. هزینه‌های نقدی آن در ۲۰۲۱ پیش از به شمار آوردن ارزش فرآورده‌های فرعی و پس از به شمار آوردن آن، به ترتیب، معادل ۱٫۶۵ دلار و ۱٫۲۵ دلار برای هر پوند مس خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که هزینه‌های سرمایه‌ای ۲۰۲۱ به ۱٫۶ بیلیون دلار برسد چرا که میزان‌های پروژه‌های رشد این شرکت در پی تعلیق موقت آنها در ۲۰۲۰، که حدود ۲۰۰ میلیون دلار را موکول به سال ۲۰۲۱ کرد، بیشتر خواهد شد و هزینه‌های پروژه توسعه لُس پلامبره س نیز بالاتر خواهد بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.