سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
افزایش چشمگیر بودجه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی
20 اردیبهشت 1400 - 15:12
شناسه : 12017
رییس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد؛ رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست ویدئو کنفرانسی که با حضور اسدالله کشاورز معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیران وکارشناسان معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی معاونان و مدیران ایمیدرو برگزار شد، گفت: توسعه زیرساخت‌ها یکی از مهمترین عوامل در احیا و فعال‌سازی معادن کوچک به شمار می‌آید.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه الله جعفری رییس هیات عامل در این نشست که به منظور تعیین حقوق دولتی در بخش زیرساخت طرح های تملک دارایی ایمیدرو برگزار شد، اظهار داشت: برای اجرای طرح‌های زیربنایی در سال جاری به ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است. همچنین برای راه‌اندازی طرح احیاء و فعال‌سازی معادن کوچک، نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه هستیم.

وی با اشاره به لزوم تامین بودجه زیرساخت در فعال‌سازی معادن کوچک، افزود: از مهمترین مشکلات فعال‌سازی معادن کوچک ایجاد زیرساخت و راه دسترسی است. که با تامین بودجه آن می‌توان برای تحقق فعال‌سازی این معادن و اشتغال‌زایی در مناطق محروم کمک کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو، گفت: در حال حاضر مطالعات فعال‌سازی ۳۴ معدن آغاز و تا ۳ ماه آینده به اتمام می‌رسد. و با توجه به اینکه اکثر معادن کوچک غیرفعال در اختیار بخش خصوصی بوده و زیرساخت و احداث راه در این مناطق از مشکلات آنان برای فعال‌سازی است، باید بر ضرورت توجه به زیرساخت در این مناطق تاکید کرد. که در نهایت بودجه بخش زیرساخت به منظور فعال‌سازی معادن کوچک از محل حقوق دولتی در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان تعیین شد.

افزایش بودجه صندوق بیمه فعالیت های معدنی

جعفری در این نشست از افزایش ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در سال جاری خبر داد و بیان کرد: از این میزان ۴۰۰ میلیارد تومان از محل حقوق دولتی و ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی ایمیدرو تخصیص خواهد یافت.

وی با اشاره به اعتبار صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، ادامه داد: با حمایت از این صندوق می‌توان شاهد نتایج مثبت برای ارائه تسهیلات مناسب به سرمایه‌گذاران این حوزه بود.

افزایش بودجه برنامه ژئوفیزیک سازمان زمین‌شناسی

اسدالله کشاورز معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست با اشاره به برنامه ژئوفیزیک هوایی در سازمان زمین‌شناسی بر ضرورت توجه به این بخش در حوزه اکتشاف تاکید کرد و خواستار افزایش اعتبار تخصیص یافته برای این بخش در سال جاری شد.

همچنین ضمن تایید ارقام بودجه در بخش معادن کوچک و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، بودجه در نظر گرفته شده برای برنامه ژئوفیزیک هوایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی از ۳۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.