سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
افزایش چشمگیر سود عملیاتی شرکت ملی مس در سال ۱۴۰۱
31 تیر 1402 - 15:21
شناسه : 35136
سود عملیاتی شرکت ملی مس در حالی در سال گذشته با افزایش 6.8 درصدی، به 512 هزار و 842 میلیارد ریال رسید که سود عملیاتی کل صنعت کشور در این بازه زمانی، قریب به 16 درصد کاهش یافته بود.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۴۰۱ علی‌رغم همه چالش‌های حاکم بر فضای اقتصادی کشور توانست به عملکرد مالی درخشانی دست یابد.

سود عملیاتی این شرکت در حالی در سال گذشته با افزایش ۶٫۸ درصدی، به ۵۱۲ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال رسید که سود عملیاتی کل صنعت کشور در این بازه زمانی، قریب به ۱۶ درصد کاهش یافته بود.

در واقع رویکرد این شرکت در حوزه مدیریت هزینه‌ها که تاثیر آن در کاهش هزینه‌های عمومی و فروش و همچنین تامین مواد مستقیم با وضوح بیشتری قابل مشاهده است، در کنار رشد تناژ و ارزش فروش محصولات، موجب شد تا این شرکت قادر باشد تا برخلاف جریان حاکم بر بخش صنعت حرکت کند و سودآوری مناسبی را برای سهام‌داران خود به ارمغان آورد.

گفتنی است سود خالص این شرکت در سال ۱۴۰۱ با افزایش یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از مرز ۵۰۸ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال عبور کرد. موضوعی که عامل مثبتی برای جلب رضایت سهام‌داران و افزایش جذابیت برای سرمایه‌گذاران برشمرده می‌شود و طرح‌های توسعه‌ای این شرکت و هدف‌گذاری تولید یک میلیون تن کاتد و صادرات ۱۰ میلیارد دلاری، نویدبخش آینده‌ای درخشان برای ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌های مالی و سودآوری این شرکت خواهد بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.