پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
افزایش چشمگیر صادرات کنسانتره سنگ‌آهن
13 آذر 1402 - 16:43
شناسه : 36080
در هشت ماهه 1402 رخ داد؛ بررسی صادرات محصولات فولادی در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان می‌‎دهد که بیشترین افت صادرات مربوط به ورق سرد با 64.3 درصد و بیشترین افزایش مربوط به کنسانتره با 761 درصد است.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بررسی آمار مربوط به صادرات فولاد در هشت ماهه امسال نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، صادرات تیرآهن نسبت به هشت ماهه سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته و از ۹۱ هزار تن، به ۱۲۲ هزار تن در سال جاری افزایش یافته است.

همچنین صادرات میلگرد از یک میلیون و ۶۷۵ هزار تن در سال ۱۴۰۱، به یک میلیون و ۵۹۱ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسیده که بیانگر افت ۵ درصدی است. صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع نیز افزایش ۲۶.۸ درصدی داشته است؛ بنابراین صادرات کل مقاطع طویل فولادی با افت ۱.۲ درصدی، از یک میلیون و ۸۷۸ هزار تن در هشت ماهه سال ۱۴۰۱، به یک میلیون و ۸۵۵ هزار تن در هشت ماهه امسال رسیده است.

صادرات ورق سرد و ورق پوشش‌دار به ترتیب با کاهش ۶۴.۳ و ۳۶.۸ درصدی مواجه شده‌اند اما در مقابل صادرات ورق گرم، رشد ۲۹.۵ درصدی را تجربه کرده است.

به این ترتیب صادرات کل مقاطع تخت فولادی از ۲۶۵ هزار تن به ۲۹۵ هزار تن رسیده که بیانگر رشد ۱۱.۳ درصدی است. در مجموع صادرات کل محصولات فولادی در هشت ماهه امسال، دو میلیون و ۱۵۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که دو میلیون و ۱۴۳ هزار تن بود، افزایش جزئی ۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

صادرات بیلت، بلوم و اسلب نیز در مدت مذکور به ترتیب با کاهش ۲ درصدی و افزایش ۳۷.۶ درصدی مواجه شده است. بنابراین در مجموع صادرات فولاد میانی از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن، به چهار میلیون و ۹۰۸ هزار تن رسیده که بیانگر رشد ۷.۴ درصدی است.

صادرات آهن اسفنجی در هشت ماهه سال گذشته، ۵۴۳ هزار تن بوده که با رشد ۱۰۱.۷ درصدی در هشت ماهه امسال، به یک میلیون و ۹۵ هزار تن افزایش یافته است. صادرات گندله و کنسانتره سنگ‌آهن نیز در این مدت به ترتیب با افزایش ۱۱۵ و ۷۶۰.۹ درصدی مواجه بوده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.