جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
افزایش ۳ میلیون تنی تولید فولاد
05 اردیبهشت 1400 - 15:39
شناسه : 11144
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تولید فولاد ایران در سال 1399 با رشد ۱۱ درصدی به ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید و با وجود شرایط دشوار تحریم‌ و کرونا، تولید فولاد به سه میلیون تن رسیده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طبق آمار منتشرشده، تولید فولاد میانی کشور در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید که این رقم در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد. در سال ۱۳۹۹، با وجود تحریم و شیوع کرونا، بیش از سه میلیون تن به تولید فولاد کشور افزوده شد.

آمار منتشرشده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برای سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که بیشترین نرخ رشد تولید در محصولات نوردی به‌ویژه میلگرد است. تولید میلگرد در کشور با رشد ۱۵ درصدی در سال ۱۳۹۹، با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش نسبت به سال ۱۳۹۸ به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید. همچنین تولید بیلت و بلوم در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸، رشد ۱۲ درصدی و تولید اسلب، رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

وضعیت تولید آهن‌اسفنجی

طبق این گزارش، تولیدکنندگان آهن‌اسفنجی در سال ۱۳۹۹ موفق به تولید حدود ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این محصول شدند که نسبت به سال ۱۳۹۸، حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن معادل ۱۲ درصد افزایش داشته است. علی‌رغم قطعی گاز در زمستان، رشد تولید آهن‌اسفنجی بیش از رشد تولید فولاد میانی بوده که نکته مثبتی در جهت ایجاد توازن در زنجیره فولاد به شمار می‌رود.

وضعیت تولید محصولات فولادی در سال ۹۹

بر اساس این گزارش، در سال ۱۳۹۹ طی مجموع تولید محصولات فولادی نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۸ رشد ۱۰ درصدی داشته است. مجموع تولید محصولات فولادی در سال گذشته، ۲۲ میلیون و ۷۸ هزار تن برآورد شد.

همچنین سال ۱۳۹۹، ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات طویل و حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده است. که رشد تولید محصولات طویل ۱۳ درصد و رشد تولید محصولات تخت ۷ درصد محاسبه شد.

مطابق گزارش آماری انجمن فولاد، میزان تولید ورق گرم فولادی کشور در سال گذشته نزدیک به هشت میلیون و ۸۳۲ هزار تن بوده که رشد ۷ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد. همچنین تولید ورق سرد در سال گذشته کاهش یک درصدی را تجربه کرده است. تولید ورق‌های پوشش‌دار نیز نسبت به سال ۱۳۹۸، ۴ درصد کاهش داشته و به مرز یک میلیون و ۴۷۵ میلیون تن رسید.

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال ۱۳۹۹ پیگیر عرضه اختصاصی ورق گرم به این واحدها بوده و با نامه‌نگاری‌های متعدد در نهایت در اواخر سال گذشته، عرضه اختصاصی ورق گرم به این واحدها به تصویب وزارت صنعت، معدن و تجارت رسید.

در سال ۱۴۰۰ مقرر شد با افزایش عرضه‌های اختصاصی، مشکلات واحدهای تولیدکننده ورق سرد و پوشش‌دار رفع شود و این واحدها دسترسی بهتری به مواد اولیه مورد نیاز خود داشته باشند.

محصولات طویل فولادی، در کنار رشد ۱۵ درصدی تولید میلگرد، تولید تیرآهن نیز ۱۱ درصد رشد داشته و به یک میلیون و ۲۴۷ هزار تن رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.