سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افزایش ۱۰ دلاری قیمت طلا
12 بهمن 1400 - 12:00
شناسه : 23973
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا پس از افزایش ملایمی که روز گذشته داشت، در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی ثابت بود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در یک هزار و ۷۹۷ دلار و ۶۴ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۹۷ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۹ دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در یک هزار و ۷۹۶ دلار و ۴۰ سنت بسته شد. قیمت طلا در ماه ژانویه ۱.۷ درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش ماهانه از ماه سپتامبر بود.

ایلیا اسپیواک استراتژیست ارزی دیلی فارکس، اظهار داشت: طلا اساسا بی‌حرکت است و پس از سه روز فروش گسترده، طی ۲۴ ساعت گذشته اصلاح قیمت اندکی داشته است. آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا که جمعه هفته جاری منتشر می‌شود اهمیت دارد و هرگونه نشانه از استخدام ضعیف و رشد قوی دستمزد انتظارات بازار درباره افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت می‌کند.

رافائل بوستیک رییس بانک فدرال رزرو آتلانتا در مصاحبه‌ای به روزنامه فایننشیال تایمز، گفت: بانک مرکزی آمریکا در صورت بالا ماندن نرخ تورم، می‌تواند یک افزایش ۰٫۵ درصدی را تصویب کند. معاملات صندوق‌های فدرال اواخر روز دوشنبه روی کم‌تر از پنج افزایش نرخ بهره برای سال ۲۰۲۲ حساب کردند.

تحلیلگران گلدمن ساکس روز جمعه اظهار کردند که پنج دور افزایش نرخ‌های بهره برای سال میلادی جاری را انتظار دارند در حالی که تحلیلگران بانک آمریکا مریل لینچ هفت دور افزایش نرخ‌ها را پیش‌بینی می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی استرالیا روز سه شنبه از پایان برنامه خرید اوراق قرضه خبر داد و اعلام کرد که هیچ عجله‌ای برای افزایش نرخ‌های بهره ندارد. بازارها منتظر تصمیمات سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی اروپا در هفته جاری هستند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اونس طلا اکنون که در حمایت در سطح یک هزار و ۷۹۲ دلار تثبیت شده، ممکن است مقاومت در سطح یک هزار و ۸۰۳ دلار را تست کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و  در ۲۲ دلار و ۴۴ سنت ایستاد. این فلز در ژانویه حدود ۳.۶ درصد کاهش داشت. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۲۰ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۶ درصد کاهش، به دو هزار و ۳۱۲ دلار و ۷۰ سنت رسید، اما در ژانویه حدود ۲۴.۶ درصد رشد کرد که بزرگ‌ترین رشد قیمت ماهانه از ماه فوریه سال ۲۰۰۸ بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.