سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
افزایش ۱۰۹درصدی استخراج مجتمع سرب نخلک
18 اسفند 1401 - 11:45
شناسه : 34125
عارف باقری، مدیر مجتمع سرب نخلک گفت: استخراج ۱۱ماهه سال ۱۴۰۱ به ۲۷۵هزار و ۹۱۵تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۹درصدی داشته‌است. وی افزود: رقم استخراج سال جاری همچنین نسبت به برنامه از پیش تعیین شده افزایش ۲۰درصدی داشته است.
ارسال توسط : منبع : ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، عارف باقری در ادامه افزود: میزان تولید کنسانتره سرب در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۱ به ۸هزار و ۸۹۶ تن رسید که این آمار نسبت به تولید، افزایش ۲۰درصدی نشان می‌دهد. وی گفت: حفاری اکتشافی (مغزه گیری) در ۱۱ماهه ۱۴۰۱ به ۱۳هزار و ۷۸۵متر رسید که معادل کل حفاری سال ۱۴۰۰ بوده است و بر این اساس اهداف برنامه‌ریزی شده تاکنون به طور کامل محقق شده است. 

مدیر مجتمع سرب نخلک با اشاره به این که مجتمع معدنی سرب نخلک از واحد‌های در حال توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بوده و تعدد طرح‌های توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری راهبر این مجتمع تغییرات گسترده‌ای را برای ارتقا تولید در مجتمع داشته است، افزود: ساخت کارخانه فرآوری تولید کنسانتره سرب با ظرفیت سالیانه ۲۰هزار تن با پیشرفت بیش از ۹۰درصدی و اهتمام به حفظ محیط زیست و اجرای طرح‌های زیست محیطی از مهمترین اقدامات در دستور کار در سال جاری بوده که پیش‌بینی می‌شود در ابتدای سال ۱۴۰۲ مورد بهره‌برداری کامل قرار گیرد. 

گفتنی است ظرفیت تولید کنسانتره در این مجتمع با راه‌اندازی خط تولید جدید کارخانه ۲۰هزار تن به میزان چشمگیری به تولید کنسانتره سرب اضافه خواهد کرد که این مهم یکی از گام‌های مثبت توسعه زیرساختی در این مجتمع به شمار می‌رود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.