سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد ۵ درصدی تولید کنسانتره سنگ‌آهن شرکت‌های بزرگ کشور
24 فروردین 1400 - 12:52
شناسه : 10388
بر اساس آمار منشر شده، میزان تولید کنسانتره سنگ‌آهن شرکت‌های بزرگ در سال 1399، با افزایش 5 درصدی به مرز 50 میلیون تن نزدیک شد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن از ابتدای فروردین ماه تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۹، ۴۹ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۴۴۵ تن سنگ‌آهن تولید کرده‌اند. این رقم در مدت مشابه سال ۱۳۹۸، ۴۷ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۹۳۴ تن بود.

آمار فوق در زمینه تولید کنسانتره سنگ‌آهن کشور به تفکیک نشان می‌دهد که شرکت‌های «معدنی و صنعتی گل‌گهر» به میزان ۱۶ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۳۵ تن، «معدنی و صنعتی چادرملو» به میزان ۱۱ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۵۵ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» به میزان ۶ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۱۹ تن، «سنگ‌آهن گهرزمین» به میزان چهار میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۴۵ تن، «سنگ‌آهن مرکزی ایران» به میزان چهار میلیون و ۲۲۰ هزار و ۴۹۳ تن، «صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد» به میزان دو میلیون و ۵۱۶ هزار و ۶۶۱ تن، «صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان» به میزان دو میلیون و ۳۷۸ هزار و ۷۲۱ تن، «توسعه معدنی و صنعتی صبانور» به میزان یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۶۲ تن و «معدن سنگ‌آهن جلال‌آباد» به میزان ۳۹۷ هزار و ۸۰۸ تن و «صنایع معدنی فولاد سنگان» به میزان ۲۶۵ هزار و ۶۴۶ تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید کرده‌اند.

کاهش تولید کنسانتره سنگ‌آهن در اسفند ماه سال ۹۹

میزان تولید کنسانتره سنگ‌آهن در اسفند ماه سال ۱۳۹۹، حدود سه میلیون و ۵۳۳ هزار و ۹۰۳ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۱۳۹۸ (سه میلیون و ۷۳۳ هزار و ۵۲۲ تن)، ۵ درصد کاهش یافت.
طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹، شرکت‌های بزرگ ۱۸ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۱۸ تن کنسانتره سنگ‌آهن به شرکت‌ها ارسال کرده‌اند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۱۳۹۸، به میزان۲۰ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۵۲۸ تن، حدود ۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

میزان ارسال کنسانتره سنگ‌آهن در اسفند ماه نیز یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۹۲ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۱۳۹۸، با رقم یک میلیون و ۷۶۶ هزار و ۶۵۵ تن، حاکی از کاهش حدود ۱۷ درصدی است.

کاهش ۵۴ درصدی تولید دانه‌بندی

شرکت‌های بزرگ طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹، ۹۰۲ هزار و ۴۵۴ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۱۳۹۸ که بالغ بر یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۷۳۳ تن بود، ۵۴ درصد کاهش را تجربه کرده‌اند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.