جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
افزایش ۷۰ درصدی تولید محصولات در واحد RH-Top فولادمبارکه
08 فروردین 1400 - 12:45
شناسه : 9373
مدیر متالوژی ثانویه ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولادمبارکه از افزایش تقریبا دو برابری تولیدات واحد استراتژیک RH-Top در سال 1399 خبر داد و گفت: علاوه بر رکورد تولید سالانه چندین رکورد تولید ماهیانه این واحد در سال 1399 جابه‌جا شد که دستیابی به سطح رکورد 80 هزارتنی در اسفند ماه، آخرین رکورد این بخش محسوب می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مسیب فتاح‌المنان مدیر متالوژی ثانویه ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولادمبارکه، درباره رکوردهای پی‌درپی این بخش در سال ۱۳۹۹، اظهار داشت: آخرین رکورد این واحد مربوط به شهریورماه سال قبل با تولید ۶۳۷ هزار تن تختال در ماه بوده است که این میزان در اسفند ماه همان سال به ۶۶۰ هزار تن (رشد ۲۳ هزار تنی نسبت به شهریورماه) افزایش یافت و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

وی افزود: این افزایش تولید در حالی است که شهریورماه ۳۱ روز و اسفندماه ۳۰ روز است. بنابراین در این مدت معادل یک روز کاری بیشتر تولید کرده‌ایم. به بیان دیگر طی ۳۰ روز به اندازه ۳۲ روز تختال تولید شد. در کنار این افزایش تولید تختال، رکوردهای روزانه هم وجود داشته است؛ برای مثال طی دو روز پیاپی به تاریخ ۱۷ و ۱۸ اسفندماه سال ۱۳۹۹، به ترتیب ۱۳۸ و ۱۴۰ تن ذوب  به ثبت رسید.

مدیر متالوژی ثانویه ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولادمبارکه گفت: به علاوه در قسمت متالوژی ثانویه، واحدی به نام «RH-top» وجود دارد که محصولات استراتژیک برای صنایع استراتژیک نظیر صنعت نفت و گاز تولید می‌کند. برای مثال، تولید محصولات کم‌کربن به منظور استفاده در صنایع خودروسازی و محصولات هیدروژن پایین جهت بهره‌گیری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، بر عهده این واحد است.

فتاح‌المنان بیان کرد: این واحد در سال ۱۳۹۹ شاهد یک جهش تولید بود که با توجه به شرایط تحریمی، دستاورد قابل توجهی به حساب می‌آید. سطح تولیدات این واحد در سال ۱۳۹۸، نزدیک به ۵۳۰ هزار تن بود که این مقدار تا پایان سال ۱۳۹۹ به بیش از ۹۰۰ هزار تن افزایش یافت. همچنین در سال گذشته، فارغ از این افزایش تقریبا دو برابری در تولید سالانه، رکورد‌های دیگری نیز به صورت ماهیانه به ثبت رسیده است. برای مثال در اسفندماه رکورد تولید ذوب‌های خاص در واحد RH به ۸۰ هزار تن رسید که دو هزار تن بیش از رکورد قبلی بود.

وی ادامه داد: رکوردهای سال گذشته با شرایطی به دست آمد که هیچ تجهیز جدید یا توسعه‌ای در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولادمبارکه نداشتیم و تنها به واسطه افزایش بهره‌وری و راندمان کاری به رکوردهای فوق دست یافته‌ایم. از اواخر سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۰ پروژه بهبود فرآیند انجام شد که همه در دستیابی به رکوردهای فوق موثر بوده است.

مدیر متالوژی ثانویه ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: در سال ۱۳۹۹ شرکت فولادمبارکه و در راس آن مدیر این شرکت تحت تحریم قرار گرفت و به همین دلیل تامین متریل از خارج با مشکلات زیادی همراه بود. بنابراین قطعات مورد نیاز بومی‌سازی شد اما از آنجایی که تامین‌کنندگان داخلی از تجربه کافی برخوردار نبودند، عمر قطعات به واسطه بومی‌سازی در ابتدا کوتاه بود اما در اواسط سال ۱۳۹۹ با افزایش عمر این قطعات علاوه بر افزایش راندمان فرایندها، تامین‌کنندگان داخلی نیز تقویت شده به سطح کیفی قابل رقابت با کشورهای تامین‌کننده خارجی رسیدند.

فتاح‌المنان در پایان درباره تاثیر کرونا بر تولید این بخش، خاطرنشان کرد: علاوه بر مسائل فوق، در سال قبل با بیماری کرونا مواجه شده‌ایم که مشکل جدیدی بود و نگران بوده‌ایم با تاثیر بر نیروی انسانی و کاهش آن‌ها، سطح تولید را تحت تاثیر قرار دهد و حتی باعث توقف تولید شود اما با سیاست‌های کلان و خوبی که در سطح مدیریت عالی سازمان برنامه‌ریزی و اجرا شد و همچنین پشتیبانی خوبی که بر تامین ماسک و متریال بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی که به پرسنل ابلاغ شد، با کم‌ترین مشکل به این اهداف دست یافتیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.