پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
اقدامات توسعه‌ محور فولاد هرمزگان
02 شهریور 1402 - 8:43
شناسه : 35626
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: در حال حاضر ورق مورد نیاز در ساخت خودروهای شاسی‌بلند، از خارج کشور وارد می‌شود که خط تولید اختصاصی این ورق به عنوان یکی از بخش‌های توسعه‌ای، در آستانه راه‌اندازی و بهره‌برداری است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، عطاالله معروفخانی بیان کرد: پس از بهره‌برداری از این واحد، ورق با آلیاژ خاص ۰٫۶ برای نخستین بار در ایران تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز خودروسازان داخلی، می‌تواند موجب ترغیب شرکت‌های خارجی به تولید خودروهای شاسی‌بلند در ایران شود.

وی تصریح کرد: پیش از این شرکت فولاد هرمزگان در تامین اقلام مورد نیاز صنعت کشتی‌سازی کشور و به ویژه کشتی‌های اقیانوس پیمای ایرانی نقش و همکاری موثر داشته و در این مرحله نیز با تبدیل اسلب فولاد به ورق مورد استفاده در ساخت خودروهای شاسی‌بلند، زنجیره تولید در فولاد هرمزگان تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، افتتاح بزرگ‌ترین واحد تولید آهک جنوب و جنوب شرق کشور به عنوان یکی از واحدهای تابعه فولاد هرمزگان را یکی دیگر از طرح‌های آماده بهره‌برداری در سفر رئیس جمهور به هرمزگان طی پاییز پیش رو اعلام کرد.

معروفخانی خاطرنشان کرد: کارخانه تولید آهک فولاد هرمزگان که پس از دو سال در آستانه راه‌اندازی است، نیاز هرمزگان و استان‌های هم‌جوار را تامین کرده و بخشی از تولید نیز روانه بازارهای صادراتی خواهد شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.