سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
اقدامات واحد پشتیبانی و خدمات رفاهی فولاد سنگان
07 تیر 1402 - 10:32
شناسه : 34662
مدیر واحد خدمات و پشتیبانی شرکت فولاد سنگان گفت: واحد پشتیبانی و خدمات رفاهی یکی از مجموعه‌های مهم هر سازمان است؛ چراکه کلیه امور این واحد به صورت مستقیم بر عملکرد کارکنان و همچنین زندگی آن‌ها تاثیر دارد.
ارسال توسط : منبع : شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، ایجاد بستر مناسب برای کار در یک سازمان، اعم از خدمات مادی و مالی تا روحی و انگیزشی در حیطه وظایف این واحد تعریف می‌شود. طبیعی است تناسب میان این دو بعد می‌تواند منشا اثر متفاوت و بالایی بر عملکرد افراد داشته باشد. نوع اقدام و عمل در واحد پشتیبانی و خدمات رفاهی، نوعی ارج‌گذاری و قدردانی از زحمات کارکنان خواهد بود که به تقویت حس تعلق سازمانی و مسئولیت‌پذیری می‌انجامد. چنین عملکردی در شرکت‌های صنعتی وضعیتی مضاعف دارد زیرا این محیط‌ها اغلب شرایط سخت‌تری برای اشتغال افراد هستند.

به این ترتیب شرایط پشتیبانی و خدمت‌رسانی به کارکنان در این محیط نیز متفاوت خواهد بود و نیازمند تعریف سبد خدماتی متنوع‌تری نسبت به سایر نهادها یا سازمان‌های غیرصنعتی است. مشخصا این واحد باید بتواند برنامه‌های هدفمند در راستای آرامش روحی و ذهنی و همچنین آسایش افراد را به طور هم‌زمان مهیا کند. خدماتی از قبیل ترابری، اسکان، تغذیه، توسعه فرهنگی، ورزش، و صحنه‌گردانی در مراسمات، جلسات، ارائه خدمات مناسب رفاهی تا سالم‌سازی فضای سازمان چه از نظر روحی و چه جسمی در این مجموعه تعریف می‌شود. به همین دلیل این واحد ارتباط گسترده‌ای با کلیه کارکنان یک محیط صنعتی و… دارد و نقش واحد پشتیبانی و خدمات رفاهی در ترغیب به پویایی افراد در سازمان بسیار مهم است. می‌توان گفت وظایف این واحد از آن دست اقداماتی است که بر بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری تاثیر جدی دارد.

از آنجایی که در فولاد سنگان مانند سایر محیط‌های صنعتی سختی کار می‌تواند به خستگی روحی و‌ جسمی منجر شود، به همین دلیل فارغ از تقویت جسمی، مسائل روحی اهمیت بسزایی دارد. مجموعه اقدامات این واحد به عنوان زیرمجموعه معاونت توسعه سرمایه‌های انسانی ارتباط زیادی با خانواده آرمانی دارد. به این معنا فعالیت‌های خدمات رفاهی و پشتیبانی فولاد سنگان زمینه استقرار و شکل‌گیری خانواده بزرگ آرمانی فولاد سنگان را فراهم می‌کند، مقوله‌ای که حکم خانواده دوم کارکنان را دارد و لزوم ایجاد محیطی شاداب و پویا برای کارکنان را می‌رساند.

با توجه به ماهیت و جنس اقدامات، نقش این واحد در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی بسیار مهم است، چرا که اقدامات واحد خدمات رفاهی در راستای منافع ذی‌نفعان داخلی است که در برخی موارد حتی ذی‌نفعان خارجی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. القای حس هم بودگی و همگونگی برای تحقق اهداف سازمان یکی از موارد نهفته در ذات و ماهیت این واحد است. طبیعی است نحوه خدمت‌رسانی و میزان آن باید به نحوی باشد که نه به دلزدگی و نه رفاه طلبی منجر شود و صد البته خیر امور در میانه حرکت کردن است. انتظار عدالت و پوشش مناسب خدمات در همه واحدهای سازمان سخنی بیراه نیست و حرکت بر مسیر عدالت در خدمات به همه کارکنان با نگاه به رضایتمندی یک راهبرد مهم در واحد پشتیبانی و خدمات رفاهی است.

دامنه اثرگذاری اقدامات این واحد محدود به خود سازمان نیست بلکه خانواده کارکنان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. اطمینان خانواده از وجود یک شرایط مطلوب در محیط کار برای اعضای شاغل خانواده نوعی محرک و مشوق در راستای مسئولیت‌پذیری و تعهد است و به خوبی در مسائل روزمره خانوادگی، شادی، رضایت و توانمندسازی خانواده نیز اثرگذار است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.