جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
امضای تفاهم‌نامه شرکت سنگ آهن مرکزی با صندوق ملی محیط زیست کشور
27 خرداد 1402 - 14:24
شناسه : 34414
رئیس هیئت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از امضای تفاهم‌نامه با صندوق ملی محیط زیست کشور خبر داد و گفت: به موجب این تفاهم‌نامه، شرکت سنگ آهن مرکزی می‌تواند از منابع صندوق به عنوان سرمایه اهرمی برای پروژه های محیط زیستی خود استفاده کند.
ارسال توسط : منبع : شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، علی یقطین در مراسم اختتامیه دومین جشنواره پیوند صنعت و محیط زیست که با حضور مدیرکل دفتر پایش فراگیر محیط زیست کشور، مدیر صندوق ملی محیط زیست، مدیرکل محیط زیست استان یزد، جمعی از مدیران و معاونان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و تعدادی از حافظان و محیط بانان محیط زیست در سالن همایش‌های شهرک آهن‌شهر بافق برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: مدیریت جدید شرکت سنگ آهن مرکزی در کنار توسعه تولید، تاکید ویژه‌ای بر صیانت از محیط زیست دارد و در این راستا اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران طی چند سال گذشته جزو صنایع برگزیده در حوزه محیط زیست بوده است، افزود: خوشبختانه همکاران ما در واحد HSE تلاش خوب و هدفمندی در حوزه محیط زیست داشته‌اند و شرکت را در زمره صنایع سبز قرار داده‌اند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اضافه کرد: احداث آزمایشگاه تخصصی در حوزه محیط زیست، احداث ایستگاه سنجش آلاینده‌ها، توسعه و احیای پارک‌ها و فضاهای سبز منطقه، به‌کارگیری غبارگیری صنعتی و …، از جمله اقدامات خوب شرکت سنگ آهن مرکزی به شمار می‌آیند که برای صیانت و حفظ محیط زیست انجام شده است.

یقطین با تاکید بر اینکه اقدامات واحد HSE برای نسل آینده بسیار مهم است، گفت: ما باید در کنار الزامات افزایش تولید، به مباحث محیط زیستی هم اهمیت بدهیم و قوانین را به طور کامل رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی اقدامات خود در حوزه محیط زیست انجام را هزینه نمی‌داند بلکه آن را سرمایه‌گذاری برای آیندگان به شمار می‌آورد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران همچنین به پرداخت عوارض دولتی اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم راهکاری اندیشیده شود که بخش قابل ملاحظه‌ای از عوارض شرکت سنگ آهن که به خزانه دولت می‌رود، در بافق و برای حفظ محیط زیست آن هزینه شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.