شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ایمیدرو و مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات
16 آذر 1402 - 9:52
شناسه : 36154
در راستای ایجاد سامانه جامع صدور شناسه گوهرسنگ‌ها مبتنی بر استانداردهای «GS1» و سیستم‌های کدگذاری، تفاهم‌نامه‌ همکاری میان ایمیدرو و مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات امضا شد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، محمدرضا موثقی‌نیا، رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به پتانسیل‌های بخش گوهرسنگ کشور، بیان کرد: صدور شناسنامه و کدگذاری می‌تواند مقدمه‌ای برای فعال شدن این حوزه باشد زیرا هویت‌بخشی می‌تواند علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالاتر، ابزاری برای توسعه صادرات در این حوزه محسوب شود که امیدواریم با برنامه‌ریزی منظم، به حد قابل‌قبولی از صادرات گوهرسنگ‌ها دست یابیم.

وی تصریح کرد: فعال شدن این حوزه می‌تواند علاوه بر ارزشمندتر کردن کسب‌وکارها، میزان اشتغال‌زایی در حوزه گوهرسنگ را افزایش دهد و به بهبود معیشت مردم کمک کند؛ در این راستا نیز ایمیدرو آماده هرگونه حمایت از فعالان این صنعت است.

مهدی مظهری، رئیس مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات نیز در این رابطه عنوان کرد: کدگذاری کالاها، منجر به ایجاد ارزش افزوده در طول زنجیره ارزش گوهرسنگ‌ها خواهد شد. از دیگر مزایای صدور شناسه در سامانه جامع، می‌توان به صدور شناسنامه به ۱۷ زبان جهان اشاره کرد.

حسام مقدمعلی، معاون طرح‌های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو با اشاره به سند جامع توسعه صنعت گوهرسنگ کشور، اظهار داشت: در راستای ایجاد نظام استانداردسازی صنعت گوهرسنگ کشور، در گام نخست از طریق سازمان ملی استاندارد به دنبال استانداردسازی شاخص‌های کمی و کیفی بودیم. در گام دوم، اصالت گوهرسنگ‌ها از طریق صدور شناسه و کدگذاری با همکاری مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات انجام می‌شود.

سید ابومحمد هاشمی، مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور نیز در این خصوص اظهار داشت: سند ملی جامع توسعه صنعت گوهرسنگ کشور، مجموعه‌ای به هم پیوسته از اکتشاف تا ورود به بازارهای جهانی را در برمی‌گیرد که هدف اصلی و نهایی توسعه این صنعت، ورود به بازارهای جهانی است.

وی یادآور شد: در این راستا، مهم‌ترین موضوع را می‌توان تامین و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری در تجارت مصنوعات گوهرسنگ دانست که یکی از راه‌های ایجاد این امنیت، کدگذاری کالا و محصولات این حوزه است. حفظ اصالت و نام ایران در بازارهای بین‌المللی، حفظ حقوق مالکیت فکری و برندسازی از دیگر مزایای استفاده از سامانه کدگذاری در این حوزه است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.