سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
انتقال ۲۰ واحد ریخته‌گری البرز به شهرک‌های صنعتی
27 شهریور 1400 - 16:26
شناسه : 17956
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز در نخستین کارگروه انتقال صنایع آلاینده هوا در اجرای ماده ۱۴ قانون هوای پاک که با حضور اعضای مربوطه در محل استانداری البرز تشکیل شد، بر ضرورت رعایت الزامات زیست‌محیطی به‌ویژه نصب سیستم‌های کنترلی در بخش هوا با هدف پیشگیری از هرگونه تهدید برای سلامت شهروندان تاکید کرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز در نخستین کارگروه انتقال صنایع آلاینده هوا، اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت شهروندان ضمن بررسی و شناسایی صنایع آلاینده هوا مستقر در حوزه‌های شهری توسط محیط‌زیست استان، تلاش خواهد شد با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در اولویت اول، روند انتقال بیش از ۲۰ واحد ریخته‌گری به شهرک صنعتی اشتهارد و کوثر انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مناسب برای رفع آلایندگی صنایع آلاینده هوا، بهره‌گیری از سیستم فیلتراسیون، عدم مصرف سوخت‌های فسیلی و گازرسانی به واحدهای صنعتی است که انتظار می‌رود توسط شرکت گاز و همکاری سایر دستگاه‌ها این مهم تسریع و محقق شود.

گفتنی است، بر اساس آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده ۱۴ قانون هوای پاک، صنایع آلاینده هوا از جمله ریخته‌گری‌ها بایستی در خارج از محل سکونتگاهی ساماندهی شوند. در اجرای این قانون، صنایع آلاینده هوا که در مجاورت سکونتگاه‌ها واقع شده‌اند و به دلیل بی‌توجهی به الزامات زیست‌محیطی و ایجاد آلودگی سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند در صورت عدم توجه به اخطاریه‌های محیط‌زیست در جهت رفع آلایندگی و یا استفاده از فناوری‌های نوین، موظف به انتقال به شهرک‌های صنعتی یا مکان‌های مجاز محیط‌زیست خواهند بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.