جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
انعقاد تفاهم‌نامه احداث کارخانه فراوری مس در بافت
27 خرداد 1400 - 11:14
شناسه : 13898
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان مطرح کرد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه احداث کارخانه فراوری مس و تولید کاتد در شهرستان بافت خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه این کارخانه روز چهارشنبه 26 خرداد ماه 1400 در کرمان منعقد شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی حسینی‌نژاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت در نشست سرمایه‌گذاری صنعتی شهرستان بافت در محل دفتر ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، اظهار داشت: صنایع معدنی فولاد و مس به دلیل کاربرد گسترده و کلیدی که در فعالیت‌های متنوع صنعتی دارند، از ارکان اصلی صنعت به‌شمار می‌رود.

وی افزود: برنامه اولیه بسیاری از کشورهای صنعتی و توسعه یافته، در فرایند رشد صنعتی آنان، همواره فولاد و مس را هدف قرار داده است و در نهایت موفق به ایجاد زنجیره‌های پایین دستی شده‌ و از این راه بستر لازم را برای رشد صنایع کوچک و متوسط صنعتی به‌وجود آورده‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توجه به ثروت خدادادی معادن سنگ‌آهن، مس، زغال‌سنگ، کرومیت و سایر مواد معدنی در کرمان و تکمیل زنجیره فولاد در این استان حائز اهمیت است، گفت: طی هفت سال گذشته در استان کرمان بیش از ۱۶۰ هزار میلیار تومان در حوزه معادن سرمایه‌گذاری شده است.

حسینی‌نژاد در پایان با اشاره به اینکه تاسیس کارخانجات فراوری موادمعدنی در بیشتر شهرستان‌های استان کرمان موجب رونق اقتصادی شده است، خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان همواره از طرح‌های سرمایه‌گذاری در این استان استقبال کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوزهای لازم را صادر می‌کند.

همچنین سرمایه‌گذار متقاضی احداث کارخانه فراوری مس و کاتد شهرستان بافت نیز در این نشست اعلام کرد که در این پروژه ۶۰ درصد نیروها را از فرزندان وخانواده شهدا و ایثارگران استان کرمان تامین می‌کند و بومی گزینی نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

شایان ذکر است که این نشست با حضور صمدالله محمدی نماینده شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، سرمایه‌گذاران و نماینده اداره کل بنیاد شهید استان کرمان برگزار شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.