جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری منطقه ویژه رفسنجان با سرمایه‌گذار خارجی
23 آبان 1400 - 9:25
شناسه : 20451
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در حاشیه دیدار با رییس بانک تجارت گفت: در این منطقه تاکنون با هفت سرمایه‌گذار خارجی از جمله تولید رمز ارز (پول دیجیتال)، انرژی خورشیدی و فیبر نوری تفاهم‌نامه منعقد شده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، روح‌الله بهرام شاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در حاشیه دیدار با رییس بانک تجارت، اظهار داشت: اگر انگیزه برای سرمایه‌گذار ایجاد شود می‌توان واحدهای تولیدی را فعال کرد و رشد و توسعه را رقم زد؛ یکی از روش‌های جذب سرمایه‌گذار نیز معاف بودن از ۹ درصد ارزش‌افزوده و مالیات است.

وی افزود: از ابتدای شروع به کار این منطقه ویژه در سال ۱۳۹۰ تاکنون ۷۰ قطعه زمین برای سرمایه‌گذاری و تولید واگذار شده است که از این تعداد ۲۷ کارخانه مجوز دارند و در حال فعالیت هستند. البته برخی واحدهای کسب و کار و فعال در این منطقه شامل کارخانه‌های فعال در تولید فیبر نوری، انرژی خورشیدی، اقلام مورد نیاز مس، شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید پودر کارتریج، تجهیزات پزشکی و انواع کود است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در اولین گام بحث تسهیلات را مطرح می‌کنند، گفت: رسالت ذاتی منطقه واگذاری زمین و تامین امکانات است و در کنار آن مزیت‌هایی فراهم کنیم که سرمایه در گردش ایجاد شود.

بهرام شاهی بیان کرد: برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی طرح «ربیع» در حال مطالعه است که سرمایه‌های خرد روستایی جمع و به ایجاد طرح تولیدی با توجیه اقتصادی در منطقه ویژه منجر خواهد شد تا علاوه بر ایجاد پروژه اقتصادی و تولیدی، منافعی برای سرمایه‌گذاران و روستاییان هم در بر داشته باشد.

وی با اشاره به اشتغال بیش از یک هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، ادامه داد: بانک‌ها نیز با توجه به رویکرد دولت می‌توانند کمک سرمایه گذاران کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با بیان اینکه قرار است شعبه بانک تجارت در این منطقه ویژه اقتصادی دایر شود، خاطرنشان کرد: این بانک حامی سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و خریداران محصولات آن‌ها خواهد بود و واحدهای تولیدی نیز می‌توانند از این مزیت‌های بانکی استفاده کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.