سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
انگلیس به دنبال چین برای جبران کاهش ذخیره فولاد
26 تیر 1401 - 18:44
شناسه : 30440
بنا بر اعلام یک نهاد نظارتی در انگلیس، ذخیره فولاد این کشور طی روزهای اخیر کاهش یافته ست و دولت انگلیس باید تحریم‌ها علیه واردات فولاد چین را لغو کند.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، سازمان نظارت بر بازرگانی انگلیس، اظهار داشت: ذخیره فولاد این کشور به خاطر جنگ اوکراین و تحریم‌های روسیه کاهش یافته است و برای جبران فولاد موردنیاز، دولت این کشور باید تحریم‌ها علیه واردات فولاد چین را لغو کند.

این سازمان بیان کرد: حفظ این تحریم‌ها در راستای منافع اقتصادی انگلیس نیست؛ زیرا به دنبال جنگ اوکراین، تامین فولاد از روسیه، بلاروس و اوکراین کاهش یافته و در مقابل تقاضای فولاد در ساخت‌ و ساز به شدت افزایش پیدا کرده است.

سازمان نظارتی که از زیرشاخه‌های وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس محسوب می‌شود، گفت: از  سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۲۱ میلادی، روسیه، بلاروس و اوکراین، ۲۷ درصد واردات میلگرد انگلیس را تامین می‌کردند اما در نتیجه جنگ و تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس، واردات از این کشورها به طور چشمگیری کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که بنا بر هشدار این سازمان نظارتی، حفظ تحریم‌ها علیه فولاد تقویتی چین (مشهور به میلگرد HFP)، تاثیر اقتصادی شدیدی علیه منافع انگلیس خواهد داشت. توصیه‌های این نهاد نظارتی معمولا نتیجه یک دوره مشاوره ۳۰ روزه است و پس از آن، برای تصمیم‌گیری نهایی به دولت انگلیس ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.