چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی در طرح‌های جدید معدنی
18 اسفند 1399 - 15:56
شناسه : 8627
معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، از ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح‌های جدید معدنی در کشور خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایلنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیر خرمی‌شاد معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، اظهار داشت: مجموع طرح‌های افتتاح شده و آماده افتتاح به ۳۰ پروژه می‌رسد که اجرای این طرح برای پنج هزار و ۴۳۸ نفر اشتغال مستقیم و بیش از ۲۰ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه ارزش این طرح‌ها معادل سه میلیارد و ۶۳۸ میلیون دلار است، افزود: از جمله طرح‌های تاثیرگذاری که از ابتدای سال تاکنون راه‌اندازی شده‌اند، می‌توان به طرح‌های جدید مجتمع معدنی سنگان شامل گندله‌سازی ۲.۵ میلیون تنی و کنسانتره پنج میلیون تنی سنگ‌آهن شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان اشاره کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی، گفت: علاوه بر این در بخش مس، طرح‌های توسعه ذوب خاتون‌آباد شامل طرح ۱۲۰ هزار تنی آند، طرح اسید سولفوریک ۶۰۰ هزار تنی، انبار کنسانتره مس ۶۰ هزار تنی و کارخانه اکسیژن به ظرفیت (روزانه) ۴۴۰ تن در سال جاری، راه‌اندازی شده‌اند.

خرمی‌شاد بیان کرد: راه‌اندازی قطعه نخست خط انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی (گل‌گهر سیرجان)، با ظرفیت روزانه ۲۰۰ هزار متر مکعب و طول ۳۰۳ کیلومتر، از دیگر طرح‌های افتتاح شده امسال است. علاوه بر این، نخستین اسکله بندر منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان که به عنوان طرح زیرساختی ایمیدرو برای حمل و بارگیری کالا‌های مورد نیاز منطقه ویژه لامِرد به ویژه آلومینیوم جنوب به شمار می‌آید، در شمار طرح‌های افتتاح شده سال جاری است.

وی یادآور شد: مرحله نخست طرح آلومینیوم جنوب که قرار بود در زمستان سال گذشته افتتاح شود، سرانجام در اردیبهشت ماه سال جاری به بهره‌برداری رسید؛ از این رو در شمار طرح‌های افتتاحی سال ۱۳۹۹ جای گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت مهیا شدن شرایط لازم، امکان بهره‌برداری از هشت طرح جدید دیگر نیز در اسفند ماه وجود دارد که ارزش آن معادل ۵۷۰ میلیون دلار است. بنابراین با راه‌اندازی این تعداد طرح، ۴۱۱ شغل مستقیم و دو هزار و ۹۹۰ فرصت شغلی غیرمستقیم در بخش معدن و صنایع معدنی کشور ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.