سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
ایران جایگاه دهمین فولادساز جهان را به خود اختصاص داد
09 بهمن 1400 - 13:55
شناسه : 23777
براساس گزارش‌های منتشر شده، انجمن جهانی فولاد با اشاره به تولید ۲۸.۵ میلیون تنی فولاد در ایران طی سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که این کشور دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد شناخته شده است.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، انجمن جهانی فولاد در گزارشی اعلام کرد که تولید فولاد ایران طی سال ۲۰۲۱ به ۲۸٫۵  میلیون تن رسیده است و کشور توانسته است رتبه دهمین فولادساز جهان در این سال را به دست بیاورد. همچنین تولید فولاد ایران در سال ۲۰۲۱ بیشتر از کشورهای صنعتی مثل ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، کانادا، انگلیس و هلند بوده است. در عین حال ایران طی سال گذشته ۲۹ میلیون تن فولاد تولید کرده بود که بدین ترتیب تولید فولاد کشور در سال ۲۰۲۱ با افت ۱٫۸ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد.

کسب جایگاه دهمین فولادساز جهان توسط ایران در حالی است که این کشور در معرض تحریم‌های حداکثری آمریکا و همچنین تبعات شیوع کرونا قرار داشته است. علاوه بر این ایران در سال ۲۰۲۰ نیز عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان را بدست آورده بود.

بر اساس این گزارش، چین با تولید ۱۰۳۲ میلیون تن فولاد بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در سال ۲۰۲۱ بوده است و بعد از آن هند با ۱۱۸ میلیون تن و ژاپن با ۹۶ میلیون تن به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند. البته کل تولید فولاد جهان در سال ۲۰۲۱ نیز با رشد ۳٫۷ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده و به ۱۹۵۰ میلیون تن رسیده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.