پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
ایران در جایگاه دهمین فولادساز جهان ایستاد
13 شهریور 1400 - 11:45
شناسه : 17118
انجمن جهانی فولاد با اشاره به رشد حدود ۱۰ درصدی تولید فولاد ایران طی هفت ماهه نخست سال جاری میلادی اعلام کرد که این کشور به عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان شناخته شده است.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، انجمن جهانی فولاد در گزارشی اعلام کرد تولید فولاد ایران طی هفت ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۹٫۹ درصدی مواجه شده و به ۱۷ میلیون و هشت هزار تن رسیده است. تولید فولاد ایران در مدت مشابه سال گذشته ۱۶ میلیون و دو هزار تن اعلام شده بود.

رشد حدود ۱۰ درصدی تولید فولاد ایران طی سال جاری میلادی در حالی است که این کشور تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا و همچنین اثرات شیوع ویروس کرونا قرار دارد. پیشتر نهادهای بین‌المللی از جمله صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی از تخلیه اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور و بازگشت رشد اقتصادی ایران با وجود تحریم‌ها خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، ایران در هفت ماهه سال جاری میلادی توانسته است بالاتر از بسیاری از کشورهای صنعتی، در جایگاه دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان قرار گیرد. در این راستا چین با تولید ۶۴۹٫۳ میلیون تن فولاد بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول طی ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی بوده است. البته هند با ۶۸ میلیون تن و ژاپن با ۵۶٫۱ میلیون تن به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.