پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
ایران در جایگاه دهمین فولادساز دنیا ایستاد
06 تیر 1400 - 11:56
شناسه : 14369
براساس گزارش‌های منتشر شده، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که ایران در بین 10 تولیدکننده برتر فولاد جهان طی پنج ماهه نخست سال جاری میلادی حضور دارد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، انجمن جهانی فولاد اسامی برترین کشورهای فولادساز جهان و میزان تولید محصول آن‌ها طی ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی را منتشر کرد. در این راستا ایران طی مدت مذکور با تولید ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام توانست همچنان در رتبه دهم جهان بایستد و جایگاه خود را در میان برترین فولادسازان دنیا حفظ کند. این میزان تولید حاکی از رشد ۹٫۲ درصدی تولید فولاد خام ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی است.

این در حالی است که مجموع تولید ۶۴ فولادساز جهان طی پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی به ۸۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید که افزایش ۱۴٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

رشد ۷٫۷درصدی تولید ماه می

همچنین میزان تولید فولاد ایران طی ماه مه ۲۰۲۱ میلادی با رشد ۷٫۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تولید دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن را به ثبت رساند. لذا میزان تولید جهانی فولاد در این دوره یک ماه نیز ۱۷۴ میلیون و ۴۰۰هزار تن اعلام شد که حاکی از رشد ۱۶٫۵ درصدی نسبت به ماه مه ۲۰۲۰ میلادی است.

انجمن جهانی فولاد در این گزارش اعلام کرد، چین با تولید ۴۷۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن با ۱۳٫۹ رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هند با تولید ۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۳۳٫۶ درصد رشد، ژاپن با تولید ۴۰ میلیون تن با ۹٫۱ درصد رشد، ایالات متحده آمریکا با تولید ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن با ۱۰٫۶ درصد رشد و روسیه با تولید ۳۱ میلیون و ۹۰۰هزار تن، ۷٫۹ درصد رشد پنج فولادساز برتر جهان در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی بودند.

شایان ذکر است که کره جنوبی با تولید ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن با رشد ۶٫۹ درصدی، آلمان با تولید ۱۷ میلیون تن و رشد ۱۳٫۶ درصدی، ترکیه با تولید ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن با رشد ۲۱٫۲ درصدی و برزیل با تولید ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد با رشد ۲۰٫۳ درصدی به ترتیب در رتبه‌های ششم تا نهم تولید فولاد جهان طی ۵ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی قرارگرفتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.