جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
طرح جامع زغال‌سنگ تکمیل می‌شود
18 اسفند 1399 - 14:50
شناسه : 8622
رییس هیات عامل ایمیدرو: رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با مشارکت انجمن زغال‌سنگ، طرح جامع زغال‌سنگ را با توجه به همه زوایای آن شامل استراتژی، زیرساخت‌ها، بودجه، ایمنی، قیمت، میزان تولید و ...، تکمیل کنند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست با اعضای انجمن زغال‌سنگ، اظهار داشت: تاسیس انجمن زغال‌سنگ، اقدام مطلوبی بود که در جهت هم‌راستایی و هم‌فکری میان شرکت‌های این حوزه و ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین ایمیدرو و این شرکت‌ها صورت گرفت.

وی افزود: برای اینکه آینده صنعت زغال‌سنگ روی ریل مناسب قرار گیرد، باید هم‌فکری و اقدام عملی بیشتر با انجمن صورت داد.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو با هدف تامین مواد اولیه صنایع، تولید، اشتغال پایدار و اجرای طرح‌های توسعه‌ای، طرح جامع زغال‌سنگ را تدوین کرد. این طرح می‌تواند پس از بازنگری و تکمیل، ملاک عمل و تصمیم‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت شود.

ایمنی معادن زغال‌سنگ، اولویت طرح جامع

جعفری با بیان اینکه موضوع ایمنی معادن زغال‌سنگ از جمله اولویت‌های طرح جامع زغال‌سنگ است، گفت: باید با بهره‌گیری از نظرات نهادهای مختلف، ایمنی در معادن را استاندارد کنیم. بسیاری از واحدهای کوچک زغال‌سنگ، استانداردهای ایمنی را رعایت نمی‌کنند؛ از این رو، ضروری است که پیش از وقوع حادثه، مانع بروز آن شویم.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه حادثه معدن زمستان یورت و مشکلات گردآوری تیم‌های امداد و نجات از مناطق مختلف، ایجاد چهار پایگاه امداد و نجات، برای معادن زغال‌سنگ ضروری است. همچنین معادن کوچک‌مقیاس فاقد توجیه اقتصادی که عاملی برای ایجاد بحران به حساب می‌آیند، باید تعیین تکلیف شوند.

رییس هیات عامل ایمیدرو، اذعان کرد: در سال ۱۴۰۰، برای تامین زیرساخت‌های معادن کوچک‌مقیاس زغال‌سنگ، از طریق طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک اقدام خواهیم کرد.

احداث پایگاه امداد و نجات طبس در مرحله تایید نهایی اسناد مناقصه

امیرعلی طاهرزاده مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در این جلسه ویدیوکنفرانسی، با بیان اینکه نیاز به سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن کک برای تحقق ظرفیت‌سازی به روش کوره بلند در طرح جامع فولاد داریم، گفت: برای این منظور، ضروری است در طرح جامع، موضوع تامین این میزان کک مورد تاکید قرار گیرد.

وی یادآور شد: در مورد آموزش معادن زغال‌سنگ، موافقت‌نامه‌ای مابین شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و ایمیدرو در حال مبادله است تا در سال ۱۴۰۰، نسبت به توانمند کردن بخش خصوصی اقدام شود. همچنین در مورد احداث پایگاه امداد و نجات، در حال تایید نهایی اسناد مناقصه احداث یک پایگاه امداد و نجات در منطقه طبس هستیم.

ایجاد بانک اطلاعاتی معدن

محمد مجتهد‌زاده رییس هیات‌مدیره انجمن زغال‌سنگ، در این جلسه با بیان اینکه وجیه‌الله جعفری خدمات ارزنده‌ای در فعالیت‌های معدنی داشته است، گفت: برای موضوع قیمت زغال‌سنگ، مطالعات جامعی صورت گرفت که نظر ما، ۳۰ درصد قیمت شمش بود اما در نهایت با حکمیت اردشیر سعدمحمدی، ۲۶٫۵ درصد توافق شد.

وی ادامه داد: چنانچه این قیمت روی ۳۰ درصد بهای شمش باشد، در میان فعالان یک نوع اطمینان خاطر ایجاد می‌کند. موضوع دیگر اینکه اگر پشتیبانی جدی برای احداث چهار پایگاه امداد و نجات صورت گیرد، اقدامی ماندگار خواهد بود.

رییس هیات‌مدیره انجمن زغال‌سنگ، بیان کرد: طرح بانک اطلاعاتی از معادن زغال‌سنگ کشور، توسط انجمن در حال اجراست و طی چهار ماه آینده، اطلاعات مدونی در این زمینه حاصل خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات معادن، توسعه زیرساخت‌های معادن، موضوع دشواری پرداخت یکباره ۴ درصد حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰ سالِ کاریِ کارگران و درخواست طرح کشت درخت برای تامین چوب معادن زغال‌سنگ به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بخشی از مسائل این صنعت است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.