پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی کنسرسیوم روی مهدی‌آباد
16 اسفند 1399 - 13:41
شناسه : 8455
مدیر مجتمع معدن سرب، روی و باریت مهدیآباد خبر داد: مدیر مجتمع معدن سرب، روی و باریت مهدیآباد، گفت: در حال حاضر، این مجتمع با یک کنسرسیوم کاملا خصوصی شامل پنج شرکت مبین، آریا جنوب، انجمن سرب و روی ایران، مس مسکنی و کاهنربا، قرارداد بلندمدت منعقد کرده است که ذیل کنسرسیوم پیشگامان صنعت سرب و روی مهدی‌آباد، به فعالیت می‌پردازند؛ به طوری که تاکنون در این معدن، یک میلیارد و 500 میلیون تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
ارسال توسط : منبع : رادیو اقتصاد
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امین صفری مدیر مجتمع معدن سرب، روی و باریت مهدی‌آباد، اظهار داشت: این میزان سرمایه با اتکا به منابع داخلی شرکت‌ها و بدون استفاده از منابع بانکی تامین و سرمایه‌گذاری شده است.

وی با برشمردن ویژگی‎های پروژه توسعه معدن،‌ افزود: به رغم معطل ماندن طرح توسعه معدن مهدی‌آباد طی ۶۰ سال گذشته، ایمیدرو در اواخر سال ۱۳۹۵ توانست با مدل جدید مشارکتی و جذب سرمایه‌گذار، این معدن را با استفاده از توان شرکت‌های داخلی فعال کند.

مدیر مجتمع معدن مهدی‌آباد، با تاکید بر اینکه واگذاری مدیریت اجرایی، تامین مالی و بهره‌برداری به بخش خصوصی، نتایج ارزنده‌ای برای اقتصاد کشور دارد، گفت: طی یک فرایند رقابتی، پروژه توسعه معدن روی معدن‌آباد به صورت قراردادی از سوی ایمیدرو به کنسرسیومی از بخش خصوصی واگذار شد. بر اساس آن، پنج شرکت که اهلیت لازم را در اختیار داشتند،‌ در قالب یک کنسرسیوم، برنده سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه شدند.

صفری ادامه داد: با بهره‌برداری کامل از بخش فراوری فلز روی این معدن، مجتمع مهدی‌آباد قادر است ۲٫۵ درصد از فلز محتوی روی در دنیا را تولید کند. وی درباره اشتغال‌زایی در این طرح یادآور شد: هم‌اینک ۵۰۰ نفر در این معدن مشغول به کار هستند که تا یک سال آینده، این رقم به یک هزار نفر افزایش خواهد یافت.

مدیر مجتمع معدن مهدی‌آباد به اهمیت زیرپروژه‌های توسعه معدن مهدی‌آباد اشاره کرد و عنوان کرد: ۹۰ کیلومتر از خط ۱۰۰ کیلومتری انتقال آب از یزد در کنار خط برق این مجتمع شامل زیرپروژه‌های حیاتی توسعه معدن، هم‌اکنون در حال اجرا هستند.

صفری با اشاره به پیشران بودن بخش معدن برای صنعت، تاکید کرد: راه‌اندازی کارخانه‌های فراوری روی در این معدن و تامین خوراک برای کارخانه‌های پایین‌دستی،‌ سبب رونق تولید و اشتغال در بخش صنعت خواهد شد.

لازم به توضیح است که پروژه فراوری فلز روی در معدن مهدی‌آباد،‌ از سه فاز تشکیل شده است که اکنون فاز نخست آن با پیشرفت ۵۵ درصدی در حال اجراست. با راه‌اندازی این فازها، سالانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره سولفیدی روی در این مجتمع تولید خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.