سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
ایمیدرو داوطلب سرمایه‌گذاری در آلومینیوم لرستان
21 اسفند 1401 - 12:31
شناسه : 34140
بهمن جعفری، رئیس سازمان صمت لرستان با اشاره به این‌که ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری روی آلومینیوم استان لرستان درخواست داده است گفت: متاسفانه مطابق اصل ۴۴ ایمیدرو نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند و حتما باید با مشارکت بخش خصوصی به انجام برسد. فقط در صورتی که سه بار فراخوان داده و هیچ سرمایه‌گذاری رغبت نکند، آن‌گاه براساس مجوز، هیئت دولت ایمیدرو می‌توانند برای سرمایه‌گذاری ۱۰۰درصدی اقدام کند.
ارسال توسط : منبع : معدن 24
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، رئیس سازمان صمت لرستان گفت: ساخت ماشین‌آلات و ثبت سفارش قطعات اصلی تولید آهک هیدراته از کشور چین تامین خواهد شد.

بهمن جعفری اظهار کرد: در سال جاری پروژه ۱۱۴میلیاردی راه دسترسی معادن الیگودرز و  سفیدآب چگنی را در دست اقدام داریم که عملیات اجرایی الیگودرز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه راه دسترسی معادن شهرستان چگنی به طول شش کیلومتر آغاز شده است، بیان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۰میلیارد تومان در راستای بهبود فضای  کسب‌وکار در حوزه معدن انجام خواهد شد.

رئیس سازمان صمت لرستان اضافه کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های ایمیدرو است که در سال جاری تامین اعتبار شده و پیمانکار آن مشخص شده است و منتظر شروع عملیات اجرایی این پروژه هستیم.

جعفری با بیان اینکه آلومینیوم از مصالح ساختمانی ضروری است و با توجه به موضوع نهضت ملی مسکن که در دست اقدام بوده، نیاز است این ماده معدنی تامین شود، ادامه داد: در کشور با کمبود پروفیل آلومینیوم مواجه هستیم و درخواست سرمایه‌گذاری روی این ماده معدنی را در لرستان به ایمیدرو دادیم اما متاسفانه مطابق اصل ۴۴ ایمیدرو نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند و حتما باید با مشارکت بخش خصوصی به انجام برسد.

وی افزود: فقط در صورتی که سه بار فراخوان داده و هیچ سرمایه‌گذاری رغبت نکند، آن‌گاه براساس مجوز، هیئت دولت ایمیدرو می‌توانند برای سرمایه‌گذاری ۱۰۰درصدی اقدام کند.

رئیس سازمان صمت لرستان تصریح کرد: براین اساس تاکنون دو فراخوان برگزار کردیم و  هیچ بخش خصوصی اعلام آمادگی نکرده است و فراخوان سوم را برگزار خواهیم کرد و چنانچه بازهم  بخش خصوصی اعلام آمادگی نکند، ایمیدرو می‌تواند نسبت به سرمایه‌گذاری این پروژه، مثل کاغذ از سنگ و آهک هیدراته اقدام کند.

جعفری در خصوص پروژه‌هایی که توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در لرستان در حال انجام است، اضافه کرد: تکمیل خطوط تولید کاغذ از سنگ الیگودرز و آهک هیدراته پلدختر و استیل کورد سلسله از جمله این پروژه‌ها است.

رئیس سازمان صمت لرستان بیان کرد: آهک هیدراته پلدختر قبلا ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در حال حاضر با احتساب ساخت ماشین‌آلات آن و ثبت سفارش قطعات اصلی خط تولید از کشور چین به ۸۰درصد پیشرفت ارتقا یافته است.

جعفری تصریح کرد: اکتشاف معادن فلزی جدید و تولید آلومینیوم نیز از جمله پروژه‌هایی است که توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران انجام خواهد شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.