جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
بازار ارمنستان مسیری مناسب برای حمل و نقا کالاهای ایرانی
26 تیر 1400 - 13:56
شناسه : 15178
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بازار ارمنستان فرصتی ویژه برای بنگاه‌های کوچک و متوسط ایرانی به‌ویژه در عرصه صنایع غذایی و لوازم ‌خانگی است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری جمهوری ارمنستان طی هفته جاری، اظهار داشت: ارمنستان جزو کشورهای اتحادیه اوراسیا است که می‌تواند به‌عنوان مسیر حمل و نقل کالاهای ایرانی به روسیه و با توجه به تحریم‌ها، حتی به کشورهای اروپایی مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از این فرصت، افزود: از این مسیر می‌توان به صادرات کالا، عرضه فناوری‌ها و همچنین ماشین‌آلات و خدمات فنی و مهندسی پرداخت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دیدار وزیر بازرگانی ارمنستان در سفر سال گذشته وی به کشورمان، گفت: طی این دیدار درخصوص مکان‌‌یابی، طراحی و ساخت شهرک‌های صنعتی در این کشور از سوی سازمان مذکور اعلام آمادگی شد.

رسولیان به تجربه مشابه ساخت شهرک صنعتی از سوی ایرانی‌ها در هرات افغانستان در سال‌های گذشته اشاره و بیان کرد: این مهم سبب شد تا سرمایه‌‌گذاری در این منطقه افغانستان به‌طور عمده مبتنی بر فناوری ایرانی بوده و نقش خوبی در توسعه صادرات کشورمان داشته باشد.

وی همچنین به برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی و تولیدی ایران در ایروان در حدود دو ماه گذشته که با حضور قوی شرکت‌های ایرانی همراه شد، اشاره کرد و ادامه داد: در این نمایشگاه، تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه تبادلات تجاری، توسعه همکاری صنایع کوچک و اعلام نیازمندی‌های صنعتی از سوی طرف ارمنی تفاهم شد که طی هفته جاری به امضاء رسید. صنعت ارمنستان به‌ شدت نیازمند ایران است. لذا می‌توان از این مسیر منافع خوبی برای کشور تعریف کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید از فرصت‌ها به‌موقع استفاده کرد؛ زیرا در غیر این صورت، سایر کشورها و رقبا جایگزین ما در این کشور همسایه خواهند شد.

وی در پایان ابراز امیدواری‌ کرد که ‌بتوان شرایط را برای حضور شرکت‌های ایرانی به‌ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط که توان رقابت دارند در بازار این کشور فراهم شود تا ضمن کسب بازار و حضور دائمی در ارمنستان، به سایر بازارهای جهانی از طریق این کشور ورود کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.