پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
بازار زغال‌سنگ چین داغ شد
27 تیر 1402 - 16:24
شناسه : 35064
میانگین تولید روزانه زغال‌سنگ چین در ماه ژوئن 2023، از پایین‌ترین سطح ۶ ماهه ماه قبل افزایش یافت زیرا معدن‌‍کاران تولید خود را برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده ژنراتورهای برق در میان موج گرما افزایش دادند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، داده‌های اداره ملی آمار چین در روز دوشنبه ۱۷ ژولای نشان داد که چین در ماه گذشته، ۳۹۰.۱ میلیون تن زغال‌سنگ تولید کرد که ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و ۱.۲ درصد نسبت به ماه می افزایش داشت.

تولید روزانه در ماه ژوئن معادل ۱۳ میلیون تن متریک بود که از ۱۲.۴۳ میلیون تن متریک ماه می که پایین‌ترین میزان از ماه اکتبر ۲۰۲۲ بود، بیشتر محاسبه شد. تولید زغال‌سنگ در نیمه اول سال ۲۰۲۳، به ۲.۳ میلیارد تن رسید که ۴.۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

دولت از ماه ژوئن ۲۰۲۳ از معدن‌کاران خواسته است تا تولید خود برای تامین قراردادها را افزایش دهند زیرا موج‌های گرما، بخش‌های بزرگی از چین را از اواخر ماه ژوئن فرا گرفته است. داده‌ها نشان داد مصرف روزانه زغال‌سنگ در هشت استان ساحلی در ماه ژوئن ۲۰۲۳، از سطوح مشاهده شده در مدت مشابه چهار سال گذشته فراتر رفت.

دماهای بی‌سابقه همچنان تقاضای تهویه مطبوع را افزایش می‌دهند و مصرف روزانه زغال‌سنگ در شرکت‌های خدمات شهری را در هفته گذشته به ۲.۴ میلیون تن رساندند که بالاترین میزان در سال جاری است.

اوج تقاضای برق تابستانی چین معمولا از اواخر ماه ژوئن شروع می‌شود و دو ماه طول می‌کشد. انتظار می‌رود که تولید زغال‌سنگ بیشتر افزایش یابد زیرا برخی از معدن‌کاران در مغولستان داخلی می‌توانند پس از تعطیل شدن از ماه مارس برای بهبود ایمنی معدن، اجازه راه‌اندازی مجدد در این ماه را داشته باشند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.