سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
بازار طلای جهانی، همچنان نزولی است
22 تیر 1401 - 19:56
شناسه : 30274
در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار داده‌های تورم ماهانه آمریکا به منظور کشف سیاست پولی فدرال رزرو هستند، قیمت طلا در نزدیک پایین‌ترین سطح بیش از ۹ ماه اخیر خود ثابت باقی ماند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

 به گزارش اخبار فلزات، امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱، بهای هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به یک هزار و ۷۲۶ دلار و ۱۰ سنت و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۱ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۲۷ دلار و ۱۰ سنت رسید. البته در ابتدای شروع بازار، قیمت طلا به پایین‌ترین سطح از اواخر سپتامبر و به یک هزار و ۷۲۲ دلار و ۳۰ سنت سقوط کرد.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که شاخص قیمت مصرف‌کننده ماه ژوئن وزارت کار ایالات‌ متحده که اواخر امروز اعلام می‌شود، به‌ ترتیب ۱.۱ و ۸.۸ درصد به صورت ماهانه و سالانه افزایش پیدا کند.

داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده می‌تواند انتظارات سرمایه‌گذاران را برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر این ماه برآورده کند. در حالی که بانک مرکزی ایالات متحده به دنبال مهار تورم است. اگرچه طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بالاتر، سرمایه‌گذاران را از شمش دور می‌کند که هیچ سودی ندارد.

دلار نزدیک به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته حفظ و باعث شد که طلا با قیمت دلار برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند، جذابیت کمتری داشته باشد. شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌ متحده افزایش یافت و جذابیت طلای بدون بازده را کاهش داد.

شایان ذکر است که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد دارایی‌های آن ۰.۱۷ درصد کاهش یافت. در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸ دلار و ۹۷ سنت، پلاتین به ۸۴۵ دلار و ۵۱ سنت و پالادیم با ۰.۲ درصد افزایش، به دو هزار و ۳۱ دلار و ۶ سنت رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.