پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
بازار طلای جهانی داغ شد
27 آذر 1402 - 15:17
شناسه : 36314
امروز دوشنبه 27 آذر ماه 1402، قیمت جهانی طلا در حالی افزایش یافت که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمار تورم ایالات‌ متحده آمریکا در اواخر این هفته برای شفافیت بیشتر در زمینه نرخ بهره فدرال رزرو هستند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به دو هزار و ۲۳ دلار و ۲۹ سنت و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش، به دو هزار و ۳۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار در «KCM Trade» بیان کرد: بازدهی پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در هفته گذشته، در وضعیت نامناسبی قرار دارد و این مسئله منجر به افزایش قیمت طلا شده است.

بازده خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌ متحده آمریکا، نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از ماه جولای ۲۰۲۳ بود و بازدهی پایین اوراق، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش داد.

فدرال رزرو هفته گذشته نرخ بهره را ثابت نگه داشت و نشان داد که سختگیری تاریخی سیاست پولی طی دو سال گذشته به پایان رسیده و هزینه‌های استقراض کمتر در سال ۲۰۲۴ در راه است.

با این حال، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک از انتظارات فزاینده بازار در مورد کاهش نرخ‌ها عقب‌نشینی کرد و گفت: در حال حاضر در مورد کاهش نرخ‌ها نمی‌توان اظهار نظر کرد.

طبق ابزار «CME FedWatch»، هم‌اکنون بازارها با احتمال کاهش ۷۰ درصدی نرخ بهره در ماه مارس ۲۰۲۴ قیمت‌گذاری می‌کنند و معامله‌گران در انتظار انتشار داده‌های اقتصادی ایالات‌ متحده آمریکا هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۸۹ سنت، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش، به ۹۴۱ دلار و ۵۲ سنت و پالادیوم با ۱.۶ درصد کاهش، به یک هزار و ۱۵۴ دلار و ۹۶ سنت رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.