سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
بازار پررونق صنعت آلومینیوم ایران نسبت به سایر صنایع موازی
18 دی 1401 - 15:36
شناسه : 32508
عضو هیئت‌مدیره سندیکای آلومینیوم ایران عنوان کرد: آریا صادق نیت عضو هیئت‌مدیره سندیکای آلومینیوم ایران گفت: با توجه به محدودیت صنعت آلومینیوم در کشور و عدم توسعه این صنعت مطابق برنامه ریزی‌ها تا افق ۱۴۰۴، جا برای رشد صنعت آلومینیوم وجود دارد و فعلاً ظرفیت تولید صنعت آلومینیوم ایران مازاد بر نیاز نیست. بنابراین بازار فروش این صنعت تضمین شده است. مقدار سود تحقق یافته در این صنعت با توجه به سیاست‌گذاری‌های اقتصادی می‌تواند کمی نوسان داشته باشد؛ اما صنعت تولید آلومینیوم در ایران حتما نسبت به صنایع تولیدی موازی از برتری برخوردار است.
ارسال توسط : منبع : سنا
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، صادق نیت گفت: تولید آلومینیوم در کشور چین به سبب مسائل تولید کربن و نیز گسترش مجدد کرونا و توقف فعالیت برخی واحدهای تولیدی، محدود شده است، اما از آنجا که تقاضای این کشور نیز تقریباً به همین میزان کاهش یافته است، قیمت‌های جهانی نوسان چندانی نداشته است. احتمالا این شرایط تداوم نخواهد داشت؛ اما انتظار افزایش اندکی در قیمت‌های جهانی می‌رود.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان شمش آلومینیوم در کشور ما اوضاع خوبی دارند؛ چرا که حتی قبل از افزایش نرخ ارز در سامانه نیما، با توجه به رقابت عرضه و تقاضا، تولیدکنندگان آلومینیوم محصول خود را در بورس کالا با قیمتی بالاتر از قیمت‌های جهانی عرضه می‌کردند و اگرچه این شرایط مطلوب واحدهای پایین‌دستی و مصرف‌کنندگان نهایی نیست؛ اما ۴ تولیدکننده بزرگ آلومینیوم در کشور از قیمت‌های بالا منتفع شده و قطعا امسال سود بسیار مناسب‌تری نسبت به سال قبل محقق خواهند کرد.

این کارشناس صنعت آلومینیوم در خاتمه در رابطه با برخی نگرانی‌های سهامداران در مورد سودآوری شرکت‌ها و احتمال تحمیل ریسک جدید به صنایع اظهار کرد: جایی برای نگرانی سهامداران صنعت آلومینیوم نخواهد بود؛ چرا که با توجه به محدودیت صنعت آلومینیوم در کشور و عدم توسعه این صنعت مطابق برنامه ریزی‌ها تا افق ۱۴۰۴، جا برای رشد صنعت آلومینیوم وجود دارد و فعلاً ظرفیت تولید صنعت آلومینیوم ایران مازاد بر نیاز نیست. بنابراین بازار فروش این صنعت تضمین شده است. مقدار سود تحقق یافته در این صنعت با توجه به سیاست‌گذاری‌های اقتصادی می‌تواند کمی نوسان داشته باشد؛ اما صنعت تولید آلومینیوم در ایران حتما نسبت به صنایع تولیدی موازی از برتری برخوردار است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.