سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
بازدید فاطمی امین از شرکت آلومینای ایران
11 تیر 1401 - 10:54
شناسه : 29713
روز جمعه 10 تیر ماه مصادف با روز صنعت و معدن و تجارت، وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان خراسان شمالی از شرکت آلومینای ایران بازدید کرده و همچنین ضمن بازدید از معادن بوکسیت جاجرم، کارخانه تولید آلومینا و کارخانه شمش آلومینیوم، مسائل و مشکلات تولید و صنعت را مورد بررسی قرار داد.
ارسال توسط : منبع : روابط‌‌عمومی شرکت آلومینای ایران
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، در طول بازدید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت آلومینای ایران، تورج زارع مدیرعامل شرکت آلومینای ایران گزارش دقیقی از تولید، پروژه‌های انجام شده و در حال اجرای شرکت و مشکلات پیش روی تولید ارائه کرد.

زارع اظهار داشت: شرکت آلومینای ایران در سال‌های گذشته، توانسته با افزایش پنج برابری اکتشافات معدنی بوکسیت، حجم فعالیت‌های شرکت را نیز به همین میزان رشد دهد. راهبری و هدایت معدن‌کاران بخش خصوصی جهت تجهیز و توسعه معادن این بخش، از دیگر اقدامات مهم و موثر شرکت آلومینای ایران برشمرد می‌شود. در حال حاضر ۱۰ درصد از بوکسیت مورد نیاز این شرکت از بخش خصوصی تامین و با اقدامات انجام شده، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز رشد خواهد یافت. خوراک سالیانه بوکسیت مورد نیاز شرکت آلومینای ایران ۹۰۰ هزار تن است.

زارع ضمن اعلام اینکه یکی از چالش‌های زنجیره آلومینیوم در کشور فقر بوکسیت است، گفت: از این جهت این شرکت به عنوان اولین تولیدکننده آلومینا در خاورمیانه راه حل‌هایی را ارائه کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها پرعیارسازی بوکسیت کارخانه آلومینای جاجرم است؛ در این راستا پروژه‌ای طراحی و آماده اجرا است که طی آن، عملیات اجرایی این شرکت با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سال گذشته، آغاز شده و امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یکی دیگر از چالش‌های اصلی زنجیره تولید آلومینیوم را تامین پودر آلومینا اعلام و بیان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار تن پودر آلومینا در این شرکت تولید می‌شود، اما با توجه به نیاز کشور، نیازمند واردات یک میلیون تنی آلومینا هستیم که این امر موجب خروج یک میلیارد دلاری ارز از کشور شده است، به همین جهت هر اقدامی که نیاز باشد برای تامین پودر آلومینا و پرعیارسازی بوکسیت در راستای منافع ملی و به نفع کشور توسط این شرکت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران در پایان توسعه واحدهای مختلف این کارخانه را، از مهم‌ترین اقدامات انجام شده قلمداد و خاطرنشان کرد: در همین راستا، دو پروژه مهم برای دو واحد با بیش از دو هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، نیمه نخست امسال به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.