سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
بازدید مدیران عامل شستا، تاصیکو و ذوب آهن اصفهان از قطب تولید زغال‌سنگ کشور
23 خرداد 1402 - 16:10
شناسه : 34365
روز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه، سفر یک روزه مدیران عامل شرکت‌های شستا، تاصیکو و ذوب آهن اصفهان به استان خراسان جنوبی با هدف بازدید از سایت معدن شرکت زغال سنگ پروده طبس و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید در پهنه زغالی طبس انجام شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، ابراهیم بازیان، مدیرعامل شستا، امیرحسین نادری، مدیرعامل تاصیکو و مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با حضور در سایت معدن شرکت زغال سنگ پروده طبس، از طرح توسعه بلوک ۶ پروده ۴ و فعالیت‌های معدن‌کاری در اولین معدن تمام مکانیزه استخراج زیرزمینی زغال‌سنگ کشور در عمق ۶۰۰ متری زمین و عملیات فرآوری و تولید کنسانتره در کارخانه زغال‌شویی این مجموعه معدنی بازدید کردند.

بازیان از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به عنوان یک بنگاه بزرگ اقتصادی در کشور یاد کرد و گفت: رویکرد شستا، مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه معادن با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ذی‌صلاح است.

وی در ادامه ضمن اشاره به برنامه توسعه پنجم، عنوان کرد: دولت نگاه ویژه به تامین زنجیره ارزش در حوزه معادن دارد و با راه‌اندازی طرح‌های توسعه در پهنه زغالی طبس با هدف افزایش تولید ملی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید، به دنبال تکمیل زنجیره ارزش زغال‌سنگ در شهرستان طبس است تا فصل جدیدی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و صنعتی منطقه، استان و کشور ایجاد شود.

بازدید از نیروگاه حرارتی زغال‌سنگ‌سوز طبس، از دیگر برنامه‌های سفر مدیران ارشد شستا و تاصیکو به پایتخت صنعت زغال‌سنگ کشور بود.

شرکت زغال سنگ پروده طبس که بزرگ‌ترین تولیدکننده زغال‌سنگ کشور است، به صورت مستقیم برای سه هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد کرده و در حال حاضر حدود ۷۰ درصد تولید منطقه‌ای و حدود ۴۰ درصد تولید ملی زغال‌سنگ را در اختیار دارد و تامین‌کننده عمده خوراک صنعت کک‌سازی ایران است. شرکت زغال سنگ پروده طبس از سال ۱۳۹۹ با نماد «کزغال» وارد بازار سرمایه شد و شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو)، سهام‌دار عمده شرکت زغال سنگ پروده طبس است.

لازم به ذکر است نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس و تعدادی از معاونان و مدیران شستا، تاصیکو، ذوب آهن اصفهان، کزغال و کک‌سازی طبس در این برنامه حضور داشتند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.