جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
بازرسی و ارزیابی ایمنی یک هزار و ۴۰۰ معدن در کشور
14 مرداد 1402 - 15:59
شناسه : 35340
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مطرح کرد: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: یک هزار و 400 معدن در ۳۱ استان کشور امسال با هماهنگی سازمان صنعت و معدن استان‌ها، بازرسی و ارزیابی ایمنی شدند.
ارسال توسط : منبع : بازار
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، رضا بستامی بیان کرد: این بازرسی‌ها منتج به کارنامه برای معدن می‌شود که در این کارنامه، وضعیت معدن مورد نظر در زمینه بحث فنی و رعایت مسائل «HSE» (ایمنی، بهداشت حرفه‌ای، محیط زیست) بررسی شده است.

وی افزود: این کارنامه برای تحلیل عملکرد هر معدن در اختیار معدن‌کار، سازمان صمت و وزارتخانه قرار می‌گیرد و امسال نیز قرار است هم‌سو با نظارت بر عملکرد معدن که وظیفه ذاتی نظام مهندسی بوده، یک هزار معدن دیگر نیز مورد بازرسی و ارزیابی ایمنی قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن عنوان کرد: نتیجه بازرسی یک هزار و ۴۰۰ معدن تا پایان شهریور ماه و نهایتا نیمه اول مهر ماه مشخص خواهد شد و در آن با درج نمره، نکات مثبت و ضعف معادن مشخص می‌شود.

بستامی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج این بازرسی‌ها، می‌توان طبق تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون معادن، معادنی که کارنامه خوب و مثبتی داشتند، درصد حقوق دولتی آن‌ها کاهش یافته و همچنین برای معادن کم‌کار و ضعیف نیز طبق ماده ۲۰ قانون معادن تا سلب صلاحیت هم می‌‌توان پیش رفت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.